اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

وجود 24 هزار و 600 واحد صنفی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از وجود 24 هزار و 600 واحد صنفی در استان خبر داد.

وجود 24 هزار و 600 واحد صنفی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی ظهر امروز در جمع روسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان زنجان اظهار داشت: اصناف استان زنجان از دیرباز منصف، نجیب و همواره در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی پیشگام بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اصناف استان زنجان به عنوان نخستین قشر کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی ارسال کرده بودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با تدابیر اندیشیده شده توسط مجمع امور صنفی استان زنجان در سال‌جاری، نخستین مراسم عزاداری ویژه بازاریان و اصناف استان برگزار شد، تصریح کرد: این مراسم در سال‌های آینده نیز برگزار می‌شود.

* وجود 119 اتحادیه صنفی در زنجان

وی با اشاره به اینکه 119 اتحادیه صنفی در استان زنجان وجود دارد، اضافه کرد: 24 هزار و 600 واحد صنفی در قالب چهار مجمع امور صنفی فعالیت می‌کنند.

معصومی با اشاره به اینکه اطلاعات واحدهای صنفی استان زنجان در سامانه اصناف ایران به ثبت رسیده است، یادآور شد: اطلاعات 90 درصد از واحدهای صنفی که پروانه کسب دارند در سامانه اصناف ایران به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه به زودی 100 درصد واحدهای صنفی استان زنجان ساماندهی می‌شوند، ادامه داد: 65 درصد از اتحادیه‌های صنفی نیز مدیر اجرایی دارند و امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 100 درصد برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه وجود واحدهای صنفی بدون پروانه یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به شمار می‌رود، تصریح کرد: در زمینه ساماندهی این واحدها برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور پروانه کسب برای واحدهای صنفی استان زنجان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان سال‌جاری 80 درصد از واحدهای بدون پروانه کسب ساماندهی شوند.

* وجود 3 هزار واحد صنفی بدون پروانه در زنجان

معصومی اضافه کرد: 3 هزار واحد صنفی بدون پروانه در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی انرژی‌بر، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در مجموع 25 میلیارد ریال اعتبار برای این واحدها در استان زنجان اختصاص یافته است.

* ثبت اطلاعات 4 هزار راننده زنجانی در سامانه ناوگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از یک‌هزار و 500 واحد به منظور دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: به منظور حمایت از رانندگان حمل و نقل شهری نیز اطلاعات 4 هزار نفر از آنها در سامانه ناوگان به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با تشدید شدن تحریم‌ها مشکلاتی برای کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: اما این تحریم‌ها فرصت‌های بسیار بزرگی را نیز برای کشور فراهم کرده است.

معصومی با تاکید بر اینکه همکاری بخش خصوصی در زمینه مقابله با تحریم‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، ادامه داد: مردم و فعالان عرصه اقتصادی باید در این جنگ اقتصادی از کشور دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی سربازان اصلی جنگ اقتصادی هستند، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز از هر حرکتی با هدف توسعه استان و کشور حمایت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار داشت: باید با ناامید کردن دشمنان هیچ گونه روزنه‌ای برای دشمن فراهم نشود.

وی تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها را ملاک امور برشمرد و یادآور شد: از واحدهای تولیدی و صنفی استان زنجان حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/73006/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول