اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورشی کرمان:

شب یلدای قصه‌ها در کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: شب یلدای قصه‌ها در محل مجتمع کانون پرورشی کرمان برگزار می‌شود.

شب یلدای قصه‌ها در کرمان برگزار می‌شود

مسعود گنجعلی‌خانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: شب یلدا یکی از سنت‌های باستانی است که در باورهای کهن ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان از برگزاری شب یلدای قصه‌ها با همکاری مراکز فرهنگی هنری شهر کرمان در محل مجتمع کانون کرمان خبر داد.

وی با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن آیین‌ها و آداب و رسوم ایرانی و انتقال آن به نسل‌های دیگر امری مهم و قابل تأمل است، ادامه داد: مربیان کانون می‌توانند در انجام این مهم نقش به سزایی داشته باشند.

گنجعلی‌خانی قصه‌گویی را رسمی پسندیده در آداب شب یلدا خواند و بیان کرد: قصه‌گویی بهترین و ماندگارترین راه برای انتقال میراث فرهنگی به کودکان و نوجوانان است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت: اکنون که خانواده‌ها درگیر زندگی مدرن شده‌اند، شب یلدا فرصت مناسبی برای احیای فرهنگ قصه‌گویی در بین خانواده‌ها است.

وی قصه‌گویی را یکی از فعالیت‌های کلیدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: با توجه به تأکید مدیرعامل کانون بر زنده نگه‌داشتن این فعالیت در بین خانواده‌ها، کانون پرورشی استان کرمان با همت مراکز فرهنگی هنری کانون شهر کرمان مراسم ویژه شب یلدا را در روز پنج‌شنبه 30 آذر ماه در محل مجتمع کانون برگزار می‌کند.

گنجعلی‌خانی اجرای قصه‌گویی مشترک توسط مربیان کانون، حافظ‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و خاطره‌گویی را از جمله برنامه‌های شب یلدای قصه‌ها در کرمان ذکر کرد و افزود: یکی از اهداف مهم این برنامه تبادل تجربه میان مربیان امروز و مربیان پیشکسوت کانون است و به همین منظور تعدادی از همکاران بازنشسته نیز در جمع همکاران حضور دارند.

انتهای پیام/80019/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول