اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مشاهده زیبایی‌های کم‌نظیر فصل سرما

نرگس‌زارهای فارس، گردشگران را به انتظار نشسته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: برداشت گل نرگس در این استان تا پایان بهمن ماه ادامه دارد، که می‌تواند گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را در فصل سرما به خود جذب کند.

نرگس‌زارهای فارس، گردشگران را به انتظار نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، اسد شریفی با بیان اینکه استان فارس مقام نخست تولید گل نرگس را در کشور دارد، اظهار داشت: شهرستان‌های کازرون، رستم، ممسنی، جهرم، شیراز و اقلید از مناطق عمده تولید گل نرگس در فارس هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح وضعیت گل نرگس فارس بیان داشت: از میان گل‌های شاخه بریده، گل نرگس بومی ایران، بیشترین سطح زیر کشت و تولید را در استان فارس دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: هم‌اکنون در استان فارس بیش از یک‌میلیون مترمربع گل نرگس به صورت آبی وجود دارد و میزان عملکرد تولید شاخه‌ای به ازای هر متر مربع 100 شاخه است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: در فارس در حدود 200 هکتار نیز گل نرگس به صورت دیم و طبیعی در دشت‌ها وجود دارد که میزان تولید آنها 8 میلیون شاخه در سال است که با این احتساب، جمع کل تولید گل نرگس این استان به بیش از 125 میلیون شاخه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: گل نرگس فارس به لحاظ داشتن مرغوبیت بالا، زیبایی و طراوت، بوی مطبوع و نیز ماندگاری آن بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به سایر استان‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

شریفی در ادامه، نرگس شیپوری، بوقی، شیراز، پُر پَر، هزار پَر و شهلا را از انواع گل نرگس فارس برشمرد و گفت: این گل زیبا، همچنین دارای یکسری خواص دارویی است که به دلیل تبلیغ ناکافی و اطلاعات کم، هنوز شناخته نشده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی فارس با بیان اینکه تولیدات گل نرگس در فارس، علاوه بر فروش در سطح این استان به استان‌هایی دیگر از جمله اصفهان، مرکزی و تهران (بازار گل امام رضا (ع) و بازار مرکزی شهید محلاتی) نیز صادر می‌شود، افزود: با توجه به اقتصادی بودن کشت گل نرگس در فضای آزاد، سطح کشت هر ساله افزایش می‌یابد و سازمان جهادکشاورزی فارس نیز این آمادگی را دارد که به سرمایه‌گذاران برای تولید این گل در فارس همکاری لازم را به عمل آورد.

شریفی رونق گردشگری را از دیگر مزیت‌های نرگس‌زارهای فارس عنوان کرد و بیان داشت: از آنجا که برداشت گل نرگس تا پایان بهمن ادامه دارد، این امر می‌تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی به این استان در فصل‌های سرد کمک کرده و هر ساله بازدید‌کنندگان، گردشگران و علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر کشور به خود جذب کند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول