اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس:

باغ‌های قصرالدشت شیراز حفاظت شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: از بزرگترین نگرانی‌های ما در زمینه حفظ محیط زیست در شهر شیراز تخریب باغ‌های قصرالدشت در این شهر است.

باغ‌های قصرالدشت شیراز حفاظت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی اظهار داشت: در چند سال اخیر به علت بالا بودن ارزش زمین‌های محدوده قصرالدشت تعدادی افراد سودجو در موارد متعددی اقدام به آتش زدن عمدی باغ‌های این منطقه و سپس تغییر کاربری زمین‌های آن و ساخت و ساز کردند.

وی افزود: باغ‌های قصرالدشت جز سرمایه‌های ملی ما محسوب می‌شوند و هویت و میراث طبیعی شهر شیراز هستند اما روند تخریب این باغ‌ها ادامه دارد که باید برای حفظ آنها تدابیر ویژه‌ای را در نظر گیریم.

این مسئول با بیان اینکه باید حفظ باغ‌های قصرالدشت با جدیت دنبال شود گفت: نباید بی‌توجه به تاثیرات سوء نابودی باغ‌های قصرالدشت شاهد وقوع آتش‌سوزی و تخریب و ساخت و ساز در آنها باشیم و در عین حال پیگیری‌های مکرر دوستداران محیط زیست و ادارات ذی‌ربط به ویژه محیط زیست فارس شاهد نابودی این فضای سبز ارزشمند هستیم.

کارنامی اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب تمام نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط به حفظ این باغ‌ها پرداخته و نگرانی‌های موجود در زمینه تخریب آنها را از بین ببرند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست فارس با بیان اینکه صیانت از باغ‌های قصرالدشت و سایر فضاهای سبز شهری به طور کامل ضروری است، خاطرنشان کرد: فضای سبز خارج از شهر در تصفیه هوای داخل آن و ایجاد هوای پاک تاثیر چندانی ندارد، حال آنکه علاوه بر اینکه حفظ فضای سبز درون شهری تاثیر به سزایی در ایجاد فضای پاک و تصفیه هوای داخل شهرها دارد کارکردهای متعدد دیگر منجمله ارزش‌های تفریحی و تفرجی آن بر کسی پوشیده نیست.

این مسئول ادامه داد: توسعه فضای سبز مستلزم پرداخت هزینه‌های بسیار سنگین و زمان طولانی بوده، در حالی که در اثر غفلت، بسیاری از این فضاهای سبز درون شهر نادیده گرفته شده و مانند باغ‌های قصرالدشت به شدت در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته‌اند.

ابراهیمی کارنامی همچنین گفت: باید در حفاظت تمام فضاهای سبز حساسیت لازم هم در مردم و هم در مسئولان ایجاد شود و استاندار فارس نیز به عنوان رئیس کمیسیون ماده 5 و بالاترین مقام اجرایی این استان، دستورات لازم را در مورد برخورد با خاطیان نابودی فضای سبز و باغ‌های قصرالدشت و سایر اقدامات لازم برای حفظ این ذخایر ارزشمند ملی و استانی را صادر کند.

وی با بیان اینکه هرگونه تغییراتی در کاربری زمین‌های شهری باید از طریق کمیسیون ماده 5 قانون شورای عالی شهرسازی و معماری صورت پذیرد، ابراز داشت: چند سالی است که با تشکیل ستاد آبادگری باغ‌های قصرالدشت، اقدامات بازدارنده و احیایی خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و باید به تمام فضای سبز و باغ‌های سطح شهر تسری پیدا کند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول