اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

قطب‌الدین شیرازی علوم را به آیندگان انتقال داد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: همت والای علامه قطب‌الدین شیرازی و تعریفاتی که جمع‌آوری کرد، باعث شد که علوم گذشتگان به نسل‌های آینده منتقل شود.

قطب‌الدین شیرازی علوم را به آیندگان انتقال داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز کامران باقری‌لنکرانی صبح امروز در آیین افتتاحیه همایش بررسی آثار و احوال حکیم قطب‌الدین محمود شیرازی اظهار داشت: علامه قطب‌الدین شیرازی می‌توانست مانند مابقی پزشکان هم‌عصر خود تنها به کار پزشکی مشغول باشد اما پس از گذشت 10 سال از شغل طبابت و با وجود اینکه پزشک ماهری بود، تصمیم به سفرهای کسب علم کرد.

وی افزود: این عالم بزرگ جهان اسلام از سن 24 تا 72 سالگی سیر علمی را طی کرد و در محضر عالمان بزرگی مانند خواجه نصیر‌الدین طوسی استفاده کرد و به توفیقاتی دست یافت که شاید در تاریخ علم جهان بی‌نظیر است.

لنکرانی ادامه داد: در عصر ایلخانی که می‌توانست منجر به بن‌بست علمی برای کشور شود، همت والای این مرد و تعریفاتی که جمع‌آوری کرد، باعث شد که علوم گذشتگان با صداقت و امانت‌داری به نسل‌های آینده منتقل شود.

رئیس شورای سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در تاریخ این سرزمین علامه قطب‌الدین شیرازی دومین کسی است که در زمان حیاتش به این‌ لقب نائل شده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا یاد و نام و سیره این شخصیت بزرگ علمی  اسلامی کشورمان را به‌ عنوان سرمایه و میراثی که برای امروز جامعه ما نیز مفید است، گرامی بداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اینکه برای برگزاری این کنگره نهادهای مختلفی با دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری داشته‌اند، ابراز داشت: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آییسکو)، فرهنگستان علوم پزشکی و زبان و ادب فارسی، مؤسسه حکمت ایرانیان، ارگان‌های استان فارس شامل استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه، شهرداری، مرکز اسناد ملی، بنیاد فارس‌شناسی از جمله همکاران برگزاری این همایش بوده‌اند.

لنکرانی اظهار کرد: در این همایش 48 پوستر تحقیقاتی در موضوعات مختلفی که به شخصیت و ویژگی‌های زمانه علامه قطب‌الدین مرتبط است، ارائه می‌شود و 40 سخنران نیز در دو بخش در سالن‌های اصلی و فرعی به ارائه سخنرانی می‌پردازند.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری چنین کنگره‌ای فرصت گران‌بهایی است که هشتصدمین سالگرد تولد علامه قطب‌الدین شیرازی را ارج گذاشته و از او به نیکی یاد کنیم.

عباس صدری رئیس دفتر منطقه‌ای سازمان آموزشی،  علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی در این همایش پیام این سازمان را برای حضار قرائت کرد و خواستار این شد که نتیجه همایش ارائه دکترین در مورد توسعه علوم بین رشته‌ای باشد.

به گزارش فارس، پیام آیت‌الله جوادی آملی نیز در این همایش قرائت و کتاب «مجموعه قطب‌الدین شیرازی» رونمایی شد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول