اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان در مجلس:

حماسه 9 دی اوج دلدادگی مردم ایران به رهبری و ولایت فقیه بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس گفت: حماسه 9 دی اوج دلدادگی مردم ایران به رهبری و ولایت فقیه را ثابت کرد و نشان داد که ملت ایران بر خلاف تصور دشمنان جدی‌تر از روزهای آغازین نهضت در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و اسلام در صحنه بوده و خواهند بود.

حماسه 9 دی اوج دلدادگی مردم ایران به رهبری و ولایت فقیه بود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به حماسه بزرگ 9 دی اظهار داشت: حماسه 9 دی نشان داد بصیرت مردم  ایران بسیار نافذتر از شمشیر فتنه و سراب خودساخته فتنه‌گران خارجی می‌تواند مسیرها را روشن کند.

وی ابراز داشت: حماسه نهم دی اوج دلدادگی مردم ایران به شعارهای اصیل انقلاب، رهبری و ولایت فقیه را ثابت کرد و نشان داد که ملت ایران بر خلاف آنچه دشمنان تصور می‌کنند جدی‌تر از روزهای آغازین نهضت در راه دفاع از  آرمان‌های انقلاب و اسلام در صحنه بوده و خواهند بود.

وی تصریح کرد: در حماسه بزرگ نهم دی این واقعیت به اثبات رسید که مردم با بصیرت ایران اسلامی اسیر نام‌ها نمی‌شود و عنوان‌ها نمی‌تواند ملت ایران را بفریبد، مردم به دنبال واقعیت‌ها هستند و پیوسته در این مسیر حرکت کردند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حماسه نهم دی چهره واقعی ملت ایران به جهانیان نشان داده شد، خاطر نشان ساخت: فتنه 88 فتنه عظیمی بود و حماسه نهم دی توانست طومار این فتنه عظیم را که ‌بزرگ‌ترین فتنه بعد از انقلاب بود در هم بپیچد.

سلیمی روز 9 دی را روز مبازه با نفاق، پرده برداری از دورویی افرادی که ازمردم پلی برای امیال شخصی خود ساخته بودند، دانست و ادامه داد: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به عنوان روز بصیرت، بیداری و روز شور و شعور و ولایت‌پذیری ثبت شده و برای همیشه در تقویم ایران اسلامی ماندگار خواهد بود.

وی عمل به قانون و قانون‌‌مداری را عامل مؤثری در جلوگیری از بروز و تکرار چنین حوادثی دانست و اظهار داشت: مردم باید همانطور که در فتنه 88 مردان کوچکی که نام‌های بزرگی داشتند را کنار گذاشتند، در انتخابات آینده نیز این افراد را کنار گذاشته و بر اساس قانون عمل کنند.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی افراد خود را برتر از قانون و گاهی خود را قانون می‌دانند و هنگامی که منافع‌شان به خطر بیفتد در مقابل همه چیز می‌ایستند که مردم باید در برابر این افراد هوشیار باشند.

سلیمی با تاکید بر لزوم توجه به درس‌های فتنه 88 بیان کرد: فتنه 88 تجربه گران سنگی برای ملت ایران بود که باید از این تجربه درس و عبرت گرفت.

وی اظهار کرد: لازمه بهره‌گیری از این تجربه تاریخی گران سنگ نگاه دقیق داشتن به علل وقوع آن است، متاسفانه بعضی از افرادی که در آتش این فتنه گرفتار شدند به جای اینکه حق را ملاک قرار دهند، اشخاص را ملاک قرار دادند و این منشاء بعضی از خطا‌ها شد.

نماینده مردم دلیجان ومحلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه به افراد و شخصیت‌ها ممکن است انسان را به مسیر انحرافی کشانده و در آتش فتنه بیندازد، تأکید کرد: در فتنه 88 رسانه‌های خارجی و بعضی از افراد وابسته در داخل با یک پیمان نانوشته به دنبال فضاسازی برای استفاده خاص خود بودند، بر این اساس هر زمان دیدیم که رسانه‌های خارجی روی مسیری تأکید کردند باید متوجه شویم قصد کلاهبرداری دارند و ما نباید اجازه دهیم فضا سازی‌های تبلیغاتی آنان ما را گمراه کند، در فتنه 88 رسانه‌های خارجی گاه برای افرادی که زنده بودند مجلس ختم گرفتند تا افراد را به بیراهه بکشانند.

سلیمی با اشاره به اینکه ولایت محوری و پیروی از ولایت افراد را از افتادن در چنین فتنه‌هایی نجات می‌دهد، خاطر نشان ساخت: هر زمان که رنگ ولایت در رفتارهای ما پررنگ‌تر شود بدون شک توانایی ما برای مقابله با فتنه‌ها بیشتر خواهد شد.

وی قبیله‌گرایی، باندبازی و حزب بازی را از دیگر عوامل بروز فتنه 88 دانست و تاکید کرد: حزب‌ و قبیله و باندبازی نمی‌تواند محور واقعیت باشد، ما باید از حزب‌گرایی و جناح بازی جدا شویم، افرادی که در این فضاها هستند به جای اینکه حقگرا باشند، باندگرا هستند و همین موضوع باعث گرفتار شدن آنها در آتش فتنه است.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاحات قانون جدید گفت: این قانون نقاط مثبت و منفی خوبی دارد، یکی از نقاط مثبت آن حذف ماده 35 بود و یکی از نقاط منفی آن ماده 33 است که بر اساس آن وزیر کشور حق ندارد بدون نظر هیئت اجرایی نتیجه انتخابات را اعلام کند، از آنجا که امکان دارد در هیئت اجرایی سه چهار نفر شیطنت کنند، اعلام نکردن نتیجه انتخابات خود بستری برای بروز بعضی از فتنه‌ها و حوادثی می‌شود که می‌طلبد شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی با حساسیت و دقت بیشتری این موارد را لحاظ کنند و اجازه سوء استفاده به برخی از افراد فرصت‌طلب را ندهند.

انتهای پیام/87001/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول