اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری عنبرآباد تأکید کرد

جدیت در برخورد با مقوله غیراسلامی زمین‌خواری

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد گفت :همه مسئولان ذیربط باید بر اساس حسن مسئولیت با تمام توان و جدیت در برخورد با مقوله غیرانسانی و غیراسلامی زمین‌خواری برخورد کنند.

جدیت در برخورد با مقوله غیراسلامی زمین‌خواری

رمضان حقانی‌فر امروز در حاشیه رفع تصرف از اراضی ملی این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: میزان 25 هکتار از اراضی ملی این شهرستان واقع در شهرک خداآفرین به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه یک فقره پرونده با موضوع تعرض به اراضی ملی به میزان 25 هکتار رسیدگی و حکم آن اجرا شده است، افزود: 15 هکتار از این اراضی به دولت باز گردانده شده است.

حقانی‌فر در زمینه 10 هکتار دیگر که در تصرف مردم بوده و اقدام به ساخت و ساز منزل مسکونی کرده‌اند، تصریح کرد: مقرر شد که در صورت داشتن شرایط لازم طبق مقررات با پرداخت بهای آن زمین به آنان واگذار شود و اسناد مالکیت رسمی نیز در اختیار آنان قرار ‌گیرد.

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد با تأکید بر مبارزه با زمین‌خواری گفت: نظر به اینکه اراضی ملی متعلق به عموم مردم و برای نسل فعلی و نسل‌های آینده است، همه مسئولان ذیربط باید بر اساس حسن مسئولیت با تمام توان و جدیت در برخورد با این مقوله غیرانسانی و غیراسلامی برخورد کنند.

وی با بیان اینکه تمام نهادهای فرهنگی باید نسبت به عواقب دنیوی و اخروی زمین‌خواری فعالیت کنند، ابراز داشت: دستگاه قضایی با قاطعیت و در اسرع وقت با اینگونه افراد طبق قانون برخورد کرده و اراضی ملی را در هر موقعیتی که باشند به بیت‌المال باز می‌گرداند.

حقانی‌فر عنوان کرد: توصیه می‌شود، شهروندان قبل از هرگونه معامله اراضی وضعیت مالکیت آن را از مراجع ذیصلاح استعلام کنند.

انتهای پیام/80005/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول