اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خبر داد

مازندران میزبان جشن توانمندسازی 21 هزار مددجوی امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه امسال، جشن توانمندسازی 21 هزار مددجوی کمیته امداد مازندران را برگزار می‌کنیم، گفت: سال گذشته 20 درصد از ایجاد اشتغال استان به تنهایی توسط کمیته امداد مازندران صورت گرفت.

مازندران میزبان جشن توانمندسازی 21 هزار مددجوی امداد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ابراهیم باغبانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری در اداره کمیته امداد ساری، اظهار داشت: کمیته امداد مازندران در مجموع 56 هزار خانوار را زیر پوشش دارد که مستمری‌بگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه بعضی خانواده‌ها در پوشش تک بعدی و یا چند بعدی هستند، گفت: از نظر تعداد نفرات نزدیک به 200 هزار نفر را تشکیل می‌دهند.

باغبانی با بیان اینکه ما در کمیته امداد، نقشی در تولید فقر نداریم، افزود: تولید فقر توسط دیگران صورت می‌گیرد و حضرت امام (ره) این دستگاه را تعیین کرد تا بتوانیم ریزش‌های جاهای دیگر را جمع کنیم.

وی با اشاره به اینکه سطح زندگی مردم نسبت به اوایل انقلاب رونق چشمگیری پیدا کرده است، تصریح کرد: این تفاوت به عینه مشهود است که سطح زندگی فقرا ارتقا یافته اما با آنچه که مطلوب جمهوری اسلامی است، فاصله داریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه اینگونه نیست که هر فردی را به صورت مداوم زیر پوشش قرار دهیم افزود: کمیته امداد مانند یک اورژانس اجتماعی است که عده‌ای به آن وارد شده و عده‌ای هم خارج می‌شوند.

وی در همین راستا ادامه داد: عده‌ای خاص مانند سالمندان همواره مورد حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند که اغلب فرزندانی دارند که از مکنت خوبی برخوردار هستند اما آمادگی ندارند که اجازه دهند که پدر و مادر آن‌ها از سیستم حمایتی استفاده نکند.

باغبانی خاطر نشان کرد: این مسائل ریشه در فرهنگ دارد و علما کمک کنند تا حمایت از پدر و مادر در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه چهارم بهمن امسال، جشن توانمندسازی 21 هزار مددجوی کمیته امداد مازندران را برگزار می‌کنیم، گفت: سال گذشته 20 درصد از ایجاد اشتغال استان به‌تنهایی توسط کمیته امداد مازندران صورت گرفت.

این مسئول یادآور شد: بیش از 13 هزار کمک هزینه ازدواج طی چند سال گذشته برای دختران زیر پوشش کمیته امداد، تهیه کردیم.

وی با بیان اینکه اگر چه مبالغ پرداختی در این جهیزیه‌ها خیلی قابل توجه نیست، گفت: هزینه‌های جهیزیه زیادی به خانواده‌ها به‌ویژه در مازندران تحمیل می‌شود اما چه میزان در کلاس‌های آموزشی حضور می‌یابند.

باغبانی با اشاره به اینکه امروز برخی‌ها به ما مراجعه کرده و می‌گویند که فرزندشان به مرحله طلاق رسیده است، تصریح کرد: در کمیته امداد 16 ساعت کلاس مهارتی برگزار می‌کنیم تا افراد، مشخصات همسر مناسب را بشناسند.

وی با بیان اینکه میزان طلاق در خانواده‌های کمیته امداد کمتر از 1.5 درصد است، یادآور شد: کمیته امداد 13 درصد از افرادی که طلاق گرفته‌اند را هم زیر پوشش قرار داده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در کشور سیستم جامع بیمه‌ای نداریم تا وقتی که اتفاقی افتاد فرد نیاز به سازمان حمایتی نداشته باشد، افزود: خانواده در کشور متولی خاص ندارد.

وی با بیان اینکه برای تشکیل خانواده که مهم‌ترین نهاد اجتماعی است، هیچ قوانین و مقرراتی نداریم، اظهار داشت: خود سانسوری سازمانی داریم و هیچکس جلوی قوانین و مقررات فقرزدایی را نمی‌گیرد.

باغبانی با اشاره به اعتبار 18 میلیارد تومانی ایجاد اشتغال در شهرستان ساری یادآور شد: دستگاه‌ها باید در این زمینه به ما کمک کنند.

انتهای پیام/86007/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول