اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی:

گردشگران سلامت 4 برابر گردشگر عادی ارزآور هستند

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: گردشگران سلامت سه تا چهار برابر گردشگر عادی درآمد ارزی دارند که 30 درصد از این درآمد صرف هزینه‌های درمانی و 70 درصد صرف اقامت و گردشگری می‌شود.

گردشگران سلامت 4 برابر گردشگر عادی ارزآور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، منوچهر جهانیان صبح امروز و در اختتامیه سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: امروز شعار محوری توریسم درمانی و سلامت دنیا در کشورهای اسلامی با امکانات در حد کشورهای جهان اول و هزینه‌ها با میزان کشورهای جهان سوم است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری سلامت در بین کشورهای اسلامی از رتبه حائز اهمیتی برخوردار است و به لحاظ ظرفیت‌های سیاحتی و زیارتی در بین کشورهای اسلامی دارای جایگاه ممتازی است.

جهانیان خاطر نشان کرد: همچنین از نظر خدمات پزشکی و پیشرفت‌های علمی متخصصان ایرانی سبب ارتقای کشور در این حوزه در قیاس با سایر کشورهای عراق، آذربایجان، سوریه، هند، تاجیکستان و پاکستان در جذب گردشگر سلامت به کشور شده‌ایم.

وی تاکید کرد: گردشگری سلامت علاوه بر برخورداری گردشگران از آثار تاریخی، گردشگری و خدمات درمانی سبب نزدیکی کشورها و شباهت‌های مذهبی و فرهنگی می‌شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ارزآوری گردشگران اظهار کرد: گردشگران سلامت سه تا چهار برابر گردشگر عادی درآمد ارزی دارند که 30 درصد از این درآمد صرف هزینه‌های درمانی و 70 درصد صرف اقامت و گردشگری می‌شود.

جهانیان تاکید کرد: از نکات حائز اهمیت در گردشگری سلامت ایجاد اشتغال است و هر چهار گردشگر یک شغل مستقل را در آن کشور راه‌اندازی می‌کنند زیرا گردشگران پس از ورود به یک کشور خدمات اقامتی و گردشگری را به یکدیگر پیوند می‌دهند.

وی افزود: ایران به لحاظ آب معدنی و مناطق آب و هوایی و جذاب دیدنی در محدوده‌ای قرار گرفته که با تجهیزات کامل پزشکی می‌تواند گردشگران سلامت را به سوی کشور جذب کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: امضاء تفاهم‌نامه گردشگری سلامت در بین کشورهای اسلامی و ویزا بین این کشورها سبب آسان‌تر شدن سفر گردشگران سلامت می‌شود و در این راستا جمهوری اسلامی ایران ویزا نوع‌ T را برای بیماران ایجاد کرده که دارای تخفیف 50 درصدی است.

جهانیان اذعان کرد: ارتقاء تسهیلات، ایجاد دهکده و کلینک سلامت و استانداردسازی خدمات گردشگری سلامت در راستای ایجاد قطب‌های بین‌المللی در کشورها و اعضای کنفرانس اسلامی روند رو به رشد جذب گردشگران تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: ارائه محصولات گردشگری سلامت با استفاده از کانال‌های مناسب از طریق واسطه‌های گردشگری که لازمه آنها شرکت‌های سرمایه‌گذاری است به محوریت اتاق بازرگانی شکل گرفته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در برند گردشگری سلامت در کشورهای اسلامی از گردشگران این کشورها و سایر مناطق دنیا برای ورود گردشگر به کشور خود استفاده شود.

انتهای پیام/70001/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول