اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی تأکید کرد

محقق ساختن پژوهش‌های کاربردی توسط دانشگاهیان

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت:دانشجویان و اساتید دانشگاهی باید بکوشند پژوهش‌های کاربردی را در جامعه محقق سازند.

محقق ساختن پژوهش‌های کاربردی توسط دانشگاهیان

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی رؤسای دانشگاه‌های استان مرکزی اظهار داشت: لازمه رسیدن به‌ رشد و توسعه کشور تحقیق و پژوهش است که می‌طلبد به امر پژوهش بیش از گذشته توجه شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها در امر پژوهش نقش بسیار مهم و مؤثری بر عهده دارد و از آنجا که کاربردی شدن پژوهش‌ها و تحقیقات در جامعه از زیرساخت‌های مهم برای تحقق اهداف نظام است، دانشجویان و اساتید دانشگاهی باید بکوشند پژوهش‌های کاربردی را در جامعه محقق سازند.

استاندار مرکزی بر لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از دانشگاه‌ها تأکید کرد و بیان داشت: دانشگاه‌ها مراکز توسعه و تولید علم هستند و حمایت و پشتیبانی از دانشگاه‌ها از ضروریات است.

شعبانی‌فرد گفت: دانشگاه‌ها می‌توانند با همکاری بخش صنعت کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه توسعه علوم و فناوری یکی از دستاوردهای مستقیم همکاری مراکز دانشگاهی و پژوهشی با بخش صنعت است، ادامه داد: تقویت بیش از پیش بخش صنعت با دانشگاه امری بسیار مهم و ضروری است و مسئولان دانشگاه‌ها باید برای تقویت هرچه بیشتر این ارتباط بکوشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز از افزایش دانشکده‌های پزشکی، راه‌اندازی دوره دکترای دندانپزشکی و تکمیل کادر هیئت علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند با توسعه برنامه‌ها در رشد و توسعه کشور تأثیرگذار باشد.

مجید رمضانی افزود: به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های دانشگاه راه‌اندازی کلینیک تخصصی توانبخشی در دستور کار قرار گرفته که به زودی شاهد راه‌اندازی این کلینیک خواهیم بود.

وی اخذ مجوز راه اندازی دستیاری رادیولوژی و ارتوپدی، کارشناسی ارشد میکروب شناسی و داروسازی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/87001/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول