اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون علوم پزشکی کاشان خبر داد

افزایش 100 درصدی چاپ مقالات علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از افزایش 100 درصدی چاپ مقالات علمی و پژوهشی سطح یک این دانشگاه خبر داد.

افزایش 100 درصدی چاپ مقالات علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، غلامعلی حمیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی که بر اساس نیازهای جامعه انجام شده باشد در قفسه بایگانی‌ها قرار نمی‌گیرد.

وی با تبریک هفته پژوهش با پژوهشگران خاطرنشان کرد: هفته پژوهش فرصتی است برای تجلیل از پژوهشگران علوم و تحقیقات و همچنین موقعیتی برای ارزیابی توسعه و گسترش فعالیت‌های پژوهشی است.

این مسئول در ادامه از افزایش 100 درصدی چاپ مقالات علمی و پژوهشی سطح یک دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد و گفت: طرح‌های تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز 5.4 درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، مقالات علمی و پژوهشی سطح یک دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیشتر در زمینه‌های علوم پایه، علوم بالینی و علوم انسانی به چاپ رسیده است.

حمیدی همچنین از تصویب 108 طرح علمی و پژوهشی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه خبر داد و ابراز داشت: برآورد هزینه‌ای این تعداد طرح بالغ بر 6 میلیارد و 500 میلیون ریال پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: همه طرح‌های علمی و پژوهشی مصوب سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی کاشان 103 طرح بوده است.

حمیدی در ادامه یادآور شد: برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان بر اساس برنامه‌های استراتژیک تدوین شده معاونت پژوهشی، اسناد بالا دستی و نقشه‌های جامع علمی و سلامت کشور تعیین می‌شود.

وی، ارتقای جایگاه پژوهش، گسترش مراکز تحقیقاتی، اخذ رتبه علمی و پژوهشی و انتشار مجلات انگلسیی زبان و تفاهم‌نامه با صنایع، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور برای افزایش ارتباطات و استفاده از توانمندی‌های یکدیگر را از جمله اهداف و برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان برشمرد.

حمیدی همچنین تأسیس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کاشان را یکی دیگر از برنامه‌های آینده این دانشگاه اعلام کرد و گفت: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، سازماندهی ایده‌های پژوهشگران در راستای تحقیقات و پژوهش و فن‌آوری به تولید محصول را مهمترین اهداف تأسیس این مرکز محسوب می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادامه به موفقیت علمی پژوهشی این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: افزایش یک و نیم برابری امتیاز خام‌پژوهشی به ازای هر عضو هیئت علمی حدود 30 امتیاز و اخذ رتبه برتر علمی پژوهشی و انتشار دو مجله انگلیسی زبان و همچنین مجله فیض با سابقه 16 ساله و کسب رتبه سطح یک علمی کشور توسط مجله فیض در 89 از جمله این موفقیت‌ها است.

حمیدی همچنین کسب رتبه‌های برتر علمی پژوهشی استان اصفهان در سال جاری توسط غلامعلی حمیدی، سید مهدی میرهاشمی و نگین مسعودی علوی و نیز حامد حداد کاشانی در بخش دانشجویی را از دیگر موفقیت‌های این دانشگاه اعلام کرد.

حمیدی اعتبارات مصوب طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های دانشجویی در سال جاری را بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر آن دانشگاه مکلف است حدود یک تا دو درصد از بودجه خود را به غیر از ردیف یک و شش که پرسنلی و حقوق است به پژوهش اختصاص دهد که این امر می‌تواند در تجهیز آزمایشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و ارتقای پژوهش در سطح دانشگاه مؤثر باشد. 

انتهای پیام/2406/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول