اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس: ـ 3

طی 7 سال گذشته تکیه بر ارز نفتی بی سابقه بوده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به رغم اهداف برنامه توسعه، تکیه بر ارز نفتی بیشتر شده و در هفت سال اخیر بی سابقه شده است.

طی 7 سال گذشته تکیه بر ارز نفتی بی سابقه بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند احمد توکلی ظهر امروز در همایش تولید و جهاد اقتصادی در سلامت با اشاره به وضعیت تولید در کشور اظهار کرد: وزارتخانه‌های کشور تعدادی از بنگاه‌ها را که 70 درصد تولید را بر عهده دارند، پایش می‌‌‌کنند و نتیجه استعلام از هر هزار واحد این است که کمبود سرمایه در گردش عامل اصلی کمی تولید محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی داستان غم‌انگیزی وجود دارد، تصریح کرد: نرخ خرید تضمینی گندم 390 تومان بوده که بعد از مدتی با اعتراض تولیدکنندگان و نمایندگان مردم در مجلس این قیمت به 420 افزایش یافت که بازم این قیمت مناسب نبود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نرخ تمام شده قیمت گندم در واقع 462 تومان است و سال گذشته نیز دولت زمانی که تولیدکنندگان محصول را کاشت و برداشت کرده بودند، قیمت خرید تضمینی را اعلام کرد.

توکلی تصریح کرد: اما امسال نیز دولت در اردیبهشت‌ماه قیمت خرید گندم را به موقع و کیلویی 480 تومان اعلام کرد.

وی افزود: خرید تضمینی گندم توسط دولت 3.1 میلیون تن و قیمت صادرات گندم نیز 800 تومان بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارز نفتی و ساختار بودجه اظهار کرد: ساختار بودجه ما نفتی است و بودجه بر آن تکیه دارد.

توکلی یادآور شد: به رغم اهداف برنامه توسعه، تکیه بر ارز نفتی بیشتر شده و در هفت سال اخیر بی سابقه شده است.

وی با بیان اینکه ترکیب و سطح بودجه تورم‌زا و معارض با رشد و سرمایه‌گذاری است، گفت: نحوه تصمیم‌گیری دولت و مجلس در ارتباط با بودجه عمرانی با قانون ناسازگار است و در نهایت بودجه به جای کمک به رشد تولید نیز سبب اتلاف منابع می‌شود.

انتهای پیام/69003/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول