اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران در مجلس:

مبحث سکه و ارز به اشکال در سیاست‌گذاری‌ها بازمی‏گردد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مبحث ارز و سکه به اشکالات در سیاست‏ها و نحوه اجرا بازمی‏گردد.

مبحث سکه و ارز به اشکال در سیاست‌گذاری‌ها بازمی‏گردد

سیدمسعود میرکاظمی امروز در گفت‌‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ما قطعاً در زمینه اقتصاد دچار برخی مشکلات بیرونی و درونی هستیم.

وی ادامه داد: در زمینه مشکلات داخلی، اینکه عده‏ای ارز را با استفاده از پول و منابع در اختیار خود می‌‏خرند، کاملاً صحیح است.

میرکاظمی اضافه کرد: اما سوال اینجاست که در این مدت آنهایی که ارز را یک هزار و 226 تومان خریده‏اند و کالا را یک هزار و 800 تومان به بالا فروخته‏‌اند، کسانی هستند که در حال حاضر دارای قدرت مالی‏ محسوب می‏شوند و جای پرسش است که این افراد با چه عنوان و چگونه این ارز را هزینه کرده‌‏اند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: سایر مباحث ارز و سکه نیز به اشکالات در سیاست‏ها و نحوه اجرا بازمی‏گردد.

وی ادامه داد: اگر در سیاست‏ها و اجرای عملیات پولی و مالی در کشور دچار مشکل باشیم، این مسائل بروز پیدا کرده و تحریم نیز آن را تشدید می‏کند.

میرکاظمی اضافه کرد: اینکه طوری حرکت کنیم که بگوییم تحریم‏‌ها ما را به این نقطه رسانده، را قبول ندارم و نباید کاری کنیم که اروپایی‏ها و غربی‏ها از تاثیرات تحریم‏‌های خود خوشحال شوند، زیرا واقعاً بدین شکل نیست.

وی ادامه داد: اگر تورم داخلی وجود داشته باشد، تاثیر این مهم بر روی تحریم‏‌ها خواهد نشست؛ بخشی از تورم مربوط به تحریم است اما بخشی از آن به سیاست‏های پولی و مالی، سیاست‏های قیمتی، ضابطه، روش اجرا و... بازمی‏گردد.

میرکاظمی اضافه کرد: با مدیریت درست و اصلاح سیاست و اگر قوانین درستی داشته باشیم و به خوبی نیز قوانین را اجرا کنیم، تورم و تحریم مهار می‏شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: چیزی که امروز به مردم آسیب می‏رساند، گرانی‏ها و تورم است.

وی ادامه داد: طبیعی است زمانی که در کشور تورم وجود دارد، اثر آن بر روی مسکن، خدمات، کالا و یکی از اقلام سهل‏‌الوصول برای تبدیل به پول یعنی سکه و ارز نیز خواهد نشست.

میرکاظمی اضافه کرد: ممکن است عده‏ای جزو آن گروهی نباشند که در حال توطئه هستند؛ بلکه قصدشان حفظ سرمایه است؛ اما سیاست‏های ما باید به نحوی چیده شود که اصولاً اجازه ایجاد چنین شرایطی را در کشور ندهیم که حتی عمداً هم توان این اقدامات نباشد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول