اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان خبر داد

حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در همدان/فراخوان 7 طرح پژوهشی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای همدان با اشاره به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی دکترا و کارشناسی ارشد از فراخوان هفت طرح پژوهشی ملی و استانی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای این استان خبر داد.

حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی در همدان/فراخوان 7 طرح پژوهشی

سیدمهدی باقری سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به هفته پژوهش و اهمیت آن در خصوص طرح‌های پژوهشی فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: در راستای مأموریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی اصلی آموزش‌های مهارتی غیر رسمی در کشور و با هدف بهره‌برداری از توانمندی و ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در سال جاری، 6 طرح پژوهشی در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح ملی تعریف شده است.

وی ادامه داد: نیازسنجی آموزش‌های مهارتی براساس آمایش سرزمین در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات، تدوین و ارائه الگویی برای ارزیابی کارایی درونی و بیرونی مؤسسات کارآموزی آزاد، پیمایش و رهگیری وضعیت مهارت‌آموختگان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، شناسایی وضعیت مشاغل خانگی و برنامه‌ریزی برای آموزش‌های مرتبط، طراحی و استقرار الگوهای اثربخش و نوین آموزش‌های مهارتی و نقش و جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در توسعه منابع انسانی کشور، عناوین طرح‌های پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: همچنین در سطح استانی، طرح پژوهشی با عنوان «نیازسنجی دوره‌های آموزش روستائی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان بر اساس برنامه توسعه استان» در کارگروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری استان به تصویب رسیده و پژوهشگران می‌توانند پیشنهاد پژوهشی خود را تا تاریخ 15/10/91 به واحد پژوهش این اداره‌کل تحویل دهند.

باقری با اشاره به نقش پژوهش در تعمیق فعالیت‌ها و اهمیت پژوهش‌محور کردن تصمیمات بیان داشت: این اداره‌کل در راستای بهره‌گیری از دانش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، هفت محور پژوهشی ویژه پایان‌نامه‌های دانشجویی دکترا و 10 محور ویژه پایان‌نامه‌های دانشجویی کارشناسی ارشد تعریف کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بررسی روش‌های ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مؤسسات کارآموزی آزاد، بررسی فرصت‌های شغلی در فناوری و مشاغل بخش صنعت، خدمات و کشاورزی (آینده‌پژوهی)، طراحی الگوی مهارت عمومی و تخصصی مدیران و مهندسان شرکت‌های دانش‌بنیان، بررسی فرسودگی شغلی کارکنان زن شاغل در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله محورهای پژوهشی ویژه پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان عنوان کرد: آسیب‌شناسی استانداردهای آموزشی و شغلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، امکان‌سنجی آینده‌پژوهی فناوری، نیروی‌کار و مهارت‌های موردنیاز، بررسی نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌شناسی الگوی فعلی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور از جمله محورهای پژوهشی ویژه پایان‌نامه‌های دکترا است.

باقری در پایان یادآور شد: اطلاعات تکمیلی تمام طرح‌های پژوهشی نامبرده از طریق پایگاه اینترنتی این اداره‌کل قابل دستیابی است.

انتهای پیام/89002/ذ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول