اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه محرم امسال

7 هزار برنامه فرهنگی در بروجن برگزار شد

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن گفت: 235 هیئت مذهبی شهرستان بروجن در ماه محرم امسال بیش از 7 هزار برنامه فرهنگی را به ثبت رساندند.

7 هزار برنامه فرهنگی در بروجن برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مجید الهیان صبح امروز در جمع هیئت‌های مذهبی این شهرستان، اظهار داشت: در ماه محرم امسال هیئت‌های مذهبی این شهرستان بیش از 7 هزار برنامه فرهنگی را با مشارکت روحانیون اعزامی و جوانان و نوجوانان هیئت خود به ثبت رساندند.

وی افزود: این برنامه‌ها شامل سخنرانی، گفتمان، بحث‌های پرسش و پاسخ و بحث آزاد بود که در هر روز هر هیئت مذهبی یک برنامه اجرا کردند.

الهیان با توجه به ضرورت ارتقای سطح معنوی جامعه و آشنایی جوانان با فلسفه قیام امام حسین(ع)، بیان داشت: تبلیغات اسلامی این شهرستان تلاش کرد تا در ماه محرم امسال تا جایی که امکان دارد مسجد و یا حسینیه‎ای در سطح شهرستان فاقد روحانی نباشد به همین منظور طی نشستی از روحانیون اعزامی درخواست به عمل آمد تا جایی که امکان دارد به دو یا سه مسجد و یا حسینیه سرکشی تا جوانان و نوجوانان پرشور از وجود روحانیت استفاده و بهره لازم را ببرند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن تصریح کرد: برهمین اساس مساجد و حسینیه‌هایی که به علت‌های خاص فاقد روحانی بودند نیز توسط افراد فعال در عرصه فعالیت‌های دینی، مذهبی و فرهنگی و مرتبط با سازمان تبلیغات به اجرای مراسمات و برنامه‌های فرهنگی خود مشغول بودند.

این مسئول در ادامه با اشاره به مسئله تقوا و لازمه آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد، افزود: تقوا صفتی است که انسان را از گناه و نافرمانی خداوند متعال، باز می‏دارد و بر طاعت و بندگی او می‌افزاید.

الهیان خاطرنشان کرد: تقوا در درجه اول اعتقاد به یگانگی خداوند و پرهیز از هر گونه شرک و کفر است و مراتب و درجات متفاوتی دارد.

وی با بیان اینکه آثار تقوا به دنیوی و اخروی و آثار دنیوی به فردی و اجتماعی تقسیم می‌شوند، افزود: در قرآن کریم برای متقیان، ویژگی‌ها و اوصافی ذکر شده که از آن جمله می‌توان به  ایمان به غیب، معاد، ملائکه، انبیاء و کتب آسمانی، ترس از خدا و نگرانی درباره قیامت، طهارت از گناه و شرک، فرونشاندن خشم و گذشت از لغزش‌ها، تعظیم شعائر الله، رعایت عدالت، طلب مغفرت و عدم اصرار بر گناه، زکات و انفاق مال در راه خدا و برپا داشتن حقیقی نماز اشاره کرد.

انتهای پیام/68001/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول