اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آرین‌شهر:

پژوهش سبب ارتقاء مدیریت برنامه‌های فرهنگی می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آرین‌شهر گفت: پژوهش عاملی سبب ارتقای مدیریت برنامه‌های فرهنگی می‌شود و پژوهش و تحقق در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌ها کاربرد دارد.

پژوهش سبب ارتقاء مدیریت برنامه‌های فرهنگی می‌شود

حجت‌الاسلام و‌المسلمین حامد شاهبیکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با هفته پژوهش اظهار کرد: در زمینه پژوهش در اسلام و قرآن تأکید زیادی شده است از آن جمله آیه‌ 18 سوره زمر است که می‌گوید مومنان کسانی هستند که سخن را به دقت می‌شنوند و بهترین آن را پیروی می‌کنند.

وی ادامه داد: اسلام به انسان آزادی کامل داده است تا انسان دنبال علم برود و بهترین را انتخاب کند و با کسب علم و پژوهش سبب رشد استعدادهای نهفته خود شود.

امام جمعه آرین‌شهر با اشاره به ضرورت تحقیق و پژوهش تصریح کرد: فعالیت‌های علمی و پژوهشی سبب انتقال یافته‌ها به دیگران می‌شود.

شاهبیکی یادآور شد: علم وقتی پیشرفت می‌کند که بتوانیم هر منطقه را رصد کنیم و متناسب با آن منطقه امکانات علمی را فراهم کنیم و در این امر مهم مسئولان باید اعتباراتی را در زمینه پژوهش هزینه کنند.

وی اظهار کرد: پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در زمینه علمی و پژوهشی فعالیت زیادی نداشته‌اند و پیوند لازم بین صنعت و پژوهش ایجاد نشده تا زمینه رشد جامعه را فراهم کند.

امام جمعه آرین‌شهر گفت: باید همه استعدادها را در نظر بگیریم و متناسب با استعدادها امکانات رشد را فراهم کنیم.

شاهبیکی تصریح کرد: پژوهش سبب شیرین‌شدن دانش بین دانشجویان و دانش‌آموزان می‌شود و همچنین سبب می‌شود با شور و نشاط بیشتری کسب علم کنند تا در آینده فردی صاحب‌نظر باشند.

وی ادامه داد: اگر پژوهش در بین دانشجویان و دانش‌آموزان نباشد، سبب خستگی و کسالت‌آور شدن علم می‌شود.

امام جمعه آرین‌شهر افزود: پژوهش باید در عرصه علم و کار متناسب با هر مکان و نیاز آن منطقه شناخته شود تا زمینه رشد و توسعه آن منطقه را فراهم کند.

انتهای پیام/69008/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول