اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

فرمانداری شیراز از برنامه‌های فرهنگی موثر حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: از برنامه‌ها و فعالیت‌های تاثیرگذار فرهنگی حمایت قاطع می‌کنیم.

فرمانداری شیراز از برنامه‌های فرهنگی موثر حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری این شهرستان، جواد زرین کلاه در بازدید از مدرسه علمیه منصوریه شیراز در سخنانی در جمع طلاب جوان این مدرسه اظهار داشت: بزرگترین سرمایه در هر کشوری سرمایه اجتماعی آن کشور است، و برای حفظ سرمایه اجتماعی باید تلاش کرد.

وی افزود: امروز دشمنان سرمایه عظیم اجتماعی کشور را نشانه رفته‌اند اما باید بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارای سرمایه اجتماعی و پشتوانه بسیار گسترده مردمی است.

این مسئول ادامه داد: باید از این سرمایه اجتماعی محافظت کنیم و اجازه ندهیم دشمنان انقلاب و نظام با ترفندهای مختلف سرمایه‌های اجتماعی کشور ما را کاهش دهند.

فرماندار شیراز با بیان اینکه کشور ما از داشتن جوانانی مومن و ولایت‌مدار بهره می‌برد، خاطرنشان کرد: در جذب جوانان باید با برنامه‌ریزی دقیق عمل کرد چراکه دین مبین اسلام از جذابیت کافی برخوردار و تنها نیاز است که این جذابیت‌ها با نیازسنجی جوانان به درستی معرفی شوند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیراز ادامه داد: مبلغان دین و مسئولان نباید خود را به حضور در نماز جماعت و مساجد محدود کنند بلکه نیاز است به میان مردم رفته و در بین جوانان حضوری فعال داشته باشند و نگذارند در این راه خلا به وجود بیاید.

زرین کلاه با اشاره به برنامه‌های در حال اجرای انس با فطرت گفت: برنامه‌های انس با فطرت یک حرکت فرهنگی باارزش و تاثیرگذار است که فرمانداری شیراز از چنین برنامه‌ها و فعالیت‌هایی حمایت قاطع می‌کند.

وی افزود: تلاش دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تغییر ماهیت و محتوای انقلاب از راه‌های مختلف از جمله جنگ قومیتی، ترور، دوران هشت سال دفاع مقدس، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به همراه جنگ اقتصادی که امروز با آن رو به رو هستیم، بوده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: تا به امروز با حضور جوانان انقلابی و ولایت‌مدار تمام تلاش دشمنان با شکست مواجه شده است اما آنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌های اینترنتی، فیلم‌ها و سی دی‌های مبتذل و... جوانان مومن و خداجوی ما را از مسیر انقلاب و نظام اسلامی خارج کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان شیراز در ادامه بیان داشت: برابر نظریه صاحب‌نظران جامعه‌شناسی، در کشورهایی که انقلاب به مفهوم خاص خود اتفاق بیافتد انقلاب ثانوی صورت نمی‌گیرد و این موضوع در تمام کشورهایی که در آنها انقلاب صورت گرفته مانند فرانسه، روسیه، چین، کوبا، الجزایر و انقلاب اسلامی ایران صادق است.

زرین کلاه تصریح کرد: در کشورهایی مانند روسیه، فرانسه، الجزایر و حتی کشور چین این تغییر ماهیت و رفرم صورت گرفته است و کشورهای سلطه‌گر تلاش دارند در کشور اسلامی ما نیز این تغییر ماهیت را از راه‌های مختلف از جمله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم انجام دهند.

این مسئول ادامه داد: با لطف خدا و هدایت مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم بابصیرت کشور، انقلاب اسلامی ما ماهیت خود را حفظ کرده است و در مسیر اهداف مقدس خود بر گرفته از اسلام ناب محمدی (ص) پیش می‌رود.

فرماندار شیراز تصریح کرد: برای حفظ انقلاب و نظام مقدس اسلامی که از نظر حضرت امام (ره) از واجبات است، باید هوشیار و در صحنه باشیم و پشت سر مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) حرکت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیراز در پایان سخنان خود از مسئولان فرهنگی خواست در برنامه‌ریزی خود در راستای سند توسعه و چشم‌انداز کشور در سال 1404، بیشتر به سرمایه‌های اجتماعی کشور توجه داشته باشند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول