اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش گودال سرخ در گرگان - 13

منتظری: گودال سرخ با بهره‎گیری از ظرفیت هنر، جاذبه‌آفرین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: گودال سرخ با بهره‎گیری از ظرفیت هنر، جاذبه‌آفرین است.

منتظری: گودال سرخ با بهره‎گیری از ظرفیت هنر، جاذبه‌آفرین است

غلامرضا منتظری صبح امروز در بازدید از محل نمایش گودال سرخ در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: به هر نسبت که بتوانیم واقعه عاشورا را با بهره‎مندی از طرفیت نیرومند هنر به تصویر بکشیم ماندگارتر و جاودانه‎تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر اندیشه‎ها با هنر آمیخته شود در تاریخ ماندگار می‎شود تصریح کرد: بنابراین اصل موضوع بسیار پسندیده و مطلوب است چراکه در کارهای نمایشی هم چشم و هم گوش مورد خطاب قرار می گیرند و بدون تردید میزان تاثیرگذاری گودال سرخ در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر از خطابه و سخنرانی صرف خواهد بود.

دستاورد گودال سرخ ارائه تصویری روشن در تحولات سیاسی و اجتماعی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ابراز داشت: کار نمایشی علاوه بر تنوع، جاذبه نیز دارد و مخاطبان را به همزادپنداری با شخصیت‎ها و کاراکترها دعوت می‎کند.

منتظری تاکید کرد: در اینکه نمایش گودال سرخ بسیار تاثیرگذار است هیچ تردیدی نیست اما میزان تاثیرگذاری بستگی به کم و کیف اجرا، خلاقیت و نوآوری آثار خواهد داشت لذا به هر نسبت که گودال سرخ خودش را به این ویژگی‎ها مجهز کند می‎تواند شعاع تاثیرگذاری خود را افزایش دهد.

وی در خصوص مهمترین دستاورد نمایش گودال سرخ بیان داشت: پس از بازدید نهایی باید در این‎باره اظهارنظر کرد و اما در مجموع مهمترین دستاورد این رخدادها می‎تواند ارائه تصویری روشن‌تر از عظمت واقعه عاشورا و تاثیرگزاری آن در تحولات سیاسی و اجتماعی 100 سال اخیر به ویژه انقلاب اسلامی باشد.

گودال سرخ کاری نو و قابل تحسین است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در گودال سرخ نویسنده به دنبال این است که پل ارتباطی بین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس با واقعه عاشورا برقرار کند لذا اگر این ارتباط بر اساس تجربه و خلاقیت شکل گرفته باشد معتقدم دستاوردش می‎تواند ارائه روشنی از پیوند معنادار انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت در واقعه عاشورا باشند.

منتظری از دستگاه‎های فرهنگی خواست تا در برگزاری کارهای فاخر و شایسته گام بردارند و متذکر شد: در مقیاس‎های کوچک‌تر دو سال پیاپی گلستان میزبان تئاتر عاشوراییان کشور بود اما در مقیاس بزرگ و میدانی که نمایش گودال سرخ در آن وارد شده و جمعیت دو هزار الی 3 هزار نفری را به خود اختصاص می‎دهد در جای خود کاری نو و قابل تحسین است.

وی با بیان اینکه قطعاً این کار بزرگ حاصل اراده جمعی است اظهار داشت: هر کار بزرگی که در استان اتفاق می‎افتد نباید به آن نگاه دستگاهی شود لذا اگر کار ارزشمند است همه باید در آن ورود پیدا کرده و متناسب با توان و امکانات از آن حمایت کنند.

استفاده از پشتوانه فکری در کارهای فرهنگی موفق‎تر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: به هر میزان که یک کار فرهنگی از پشتوانه فکری بیشتری برخوردار باشد قطعاً قوی‎تر ظاهر خواهد شد و مخاطبان بسیاری را نیز به خود اختصاص می‎دهد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول