اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید سرزده استاندار گلستان از نمایش گودال سرخ

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان به همراه معاونان و تنی چند از مدیران استانی به طور سرزده از روند محل برگزاری نمایش گودال سرخ بازدید کرد.

بازدید سرزده استاندار گلستان از نمایش گودال سرخ

به گزارش خبرنگار فارس از گرگان، جواد قناعت استاندار گلستان،‌ علیرضا جمشیدی معاون سیاسی امنیتی استاندار، محمدحسین بابایی فرمانده سپاه نینوا استان، میرفیضی فرمانده انتظامی استان، عباس پوریانی دادستان مرکز استان و تنی دیگر از مسئولان استانی از روند ساخت مکان برگزاری نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ و نمایشگاه هفته بسیج و محرم بازدید کردند.

جزئیات برگزاری نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ

نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ با محوریت قیام اباعبدالله، هشت سال دفاع مقدس، مباحث مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت در محل سپاه نینوا گلستان برگزار می‌شود.

در این نمایش با ارائه جلوه‎های ویژه و خاص از قیام عاشورا و حوادثی که در آن روز مهم به وقوع پیوست و ارتباط آن با فرهنگ انقلاب اسلامی به نمایش در خواهد آمد.

این نمایش با استفاده از هنرمندان، امکانات صوت، تصویر، نور و جلوه‎های سمعی و بصری اجرا خواهد شد و تفاوت آن با نمایش ستاره صبح در عدم انفجارات و استفاده از ابزارآلات جنگی است.

3 هزار نفر در هر نوبت از این نمایش دیدن خواهند کرد و با توجه به تجربه اجرای برنامه سال گذشته ستاره صبح طبق برنامه‎ریزی انجام شده این نمایش در 30 شب اجرا می‎شود و در هر شب دو نوبت و در هر نوبت، این نمایش برای یک‌هزار و 500 نفر از هم‌استانی‎ها به نمایش گذاشته خواهد شد.

شروع نمایش نوبت اول در هر شب از بعد از نماز مغرب و عشا خواهد بود و سعی شده در نوبت اول، نمایش برای گروه‎هایی که از شهرهای دور همانند کلاله، خان‎ببین و . . . حضور پیدا کرده‎اند به اجرا درآید و در نوبت دوم نیز هم‌استانی‎هایی که از گرگان یا از شهرهای همجوار برای دیدن این برنامه در این محل حضور پیدا می‎کنند از این برنامه فاخر استفاده کنند.

همه چیز برای نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ آماده است

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان در این بازدید با بیان اینکه این محل مکان مناسبی برای برگزاری این نمایش است گفت: از چند ماه پیش تاکنون وقت برای این کار بزرگ فرهنگی در استان صرف شد و هم‌اکنون زیرساخت‎های لازم را در کمترین فرصت ایجاد کردیم.

 

محمدحسین بابایی اظهار داشت: همه چیز مهیاست تا بتوانیم میزبان شایسته‎ای برای مردم فرهنگ‎دوست گرگان باشیم و سعی خواهیم کرد بهترین امکانات و تسهیلات را برای رفت و آمد مردم در نظر بگیریم تا از این فضای به وجود آمده به نحو احسن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی بزرگ مانند نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ تاثیر روانی عمیقی در پیوند مردم با مذهب و دین دارد و تجربه این نمایش‎ها نشان داده مردم استقبال زیادی از این پروژه خواهند کرد.

تمجید از روند آماده‎سازی مکان نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ

استاندار گلستان نیز در این بازدید از روند ساخت مکان برگزاری نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ تمجید کرد و گفت: این نمایش قطعاً تاثیرات شگرفی بر مردم استان خواهد داشت و با پشتیبانی از این طور فعالیت‎های فرهنگی ان‌شاالله بتوانیم برای تبیین فرهنگ اسلامی بکوشیم.

جواد قناعت خاطرنشان کرد: محرم و عاشورا اساس انقلاب اسلامی و آزادیخواهی در جهان به شمار می‎رود و قطعاً هر کاری در این زمینه صورت بگیرد می‎تواند در نجات عالم از دست استکبار جهانی مثمرثمر باشد.

وی همچنین ضمن بازدید از نمایشگاه هفته بسیج و محرم و ماکت عملیات کربلای پنج و سایر عملیات‎های دوران دفاع مقدس ضمن ارج نهادن به مقام شامخ رزمندگان و شهدا از این گونه فعالیت‎ها به نیکی یاد کرد.

مردم از ظرفیت‎های گودال سرخ استفاده کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان نیز در بازدید از روند آماده‎سازی مکان نمایش گودال سرخ گفت: عملیات آماده‎سازی خوشبختانه به خوبی در حال انجام است امیدواریم با افتتاح این مکان مردم استان بتوانند از ظرفیت‎های این نمایش و نمایشگاهی که در جنب این همایش در نظر گرفته شده استفاده بهینه ببرند.

علیرضا جمشیدی اظهار داشت: کارهای فرهنگی تاثیر مستقیم با مقوله امنیت فردی و اجتماعی دارد و دین مبین اسلام همواره با ظرفیت‎هایی که داشته در این راستا توصیه می‎کرده است.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول