اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

علم سرمایه و اسباب اقتدار نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: علم و تکیه بر این ثروت عظیم مایه ابهت، اقتدار و سیادت جامعه اسلامی است.

علم سرمایه و اسباب اقتدار نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در نشست با اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت:‌ کشور ما امروز با دستیابی به علوم و فنون و فناوری‌های جدید توانسته است اقتدار و صلابت خود را به رخ جهانیان بکشاند در حالی که پیش از انقلاب کشور ما از لحاظ علمی و تحقیقاتی و پژوهشی وابسته به مراکز استعماری و استبدادی بود.

وی تصریح کرد:‌ بعد از پیروزی انقلاب به رغم شیطنت‌های فراوان دشمن، ملت ایران در اوج ابهت و عظمت علمی و پیشرفت‌ فناوری‌های جدید قرار گرفتند به طوری که در منطقه خاورمیانه ایران حرف اول را در این زمینه می‌زند.

عاملی خاطر نشان کرد: این فضا و زمینه اقتدار علاوه بر اینکه کشورمان را از هجمه‌ها و تهدیدها در امان نگه داشته بلکه بستر تربیت شایسته دانشجویان و فرهیختگان ما را به وجود آورده که در این تراز دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید بیش از گذشته به این ارزش‌ها و اصول اهمیت قائل شوند.

این مسئول با پاسداشت وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یک امر ضروری در پیوستگی محیط‌های علمی و ایجاد فضای سالم تربیتی اضافه کرد:‌ در این پیوستگی آنچه که ضروری به نظر می‌رسد توجه به مبانی است که می‌تواند عظمت جامعه اسلامی را در حوزه‌های مختلف اعتلا و ارتقا ببخشد.

وی با یادآوری اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلاب ارزش‌محور و علوم و فنون آن نیز بر همین پایه شکل گرفته است، بیان کرد: نباید احساس کنیم که در ترجمه و گرایش به یافته‌های علمی غرب باید همین اندیشه را بدون پالایش وارد مراکز علمی و دانشگاهی کنیم که در این صورت ممکن است با آسیب‌هایی روبه‌رو شده و نتوانیم آن گونه که شایسته جامعه اسلامی است در تربیت نسل آینده موفق عمل کنیم.

امام جمعه اردبیل از اساتید دانشگاه‌ها خواست در این برهه حساس در تربیت نسل جوان و دانشجویان پرتلاش و دارای محاسن بسیار فراوان همت کنند چرا که کشورمان در یک رستاخیز عظیم علمی و توسعه‌ای به مبانی حقیقی احتیاج دارد تا از گذرگاه‌ها و گردنه‌های مختلف عبور کنیم.

عاملی در ادامه سخنان خود یادآور شد: تربیت نیروی انسانی سالم، ماهر در کنار ارتقای بصیرت دینی وظیفه اصلی و رسالت سنگین دانشگاه‌های ما در قبال نسل آینده است که در این باب باید کمر همت ببندیم و از بهترین شیوه‌ها و اصلی‌‌ترین عنصرها در اعتلا و ارتقا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای که در تولید علم و توسعه دانش فنی سهیم باشد به همان میزان در رهبری جهان و هدایتگری سهیم می‌باشد.

عاملی تصریح کرد: توجه به علم و دانش، تربیت و بلوغ حقیقی را رقم می‌زند و سبب می‌شود تا عواطف بشری به رشد و بالندگی واقعی برسد.

وی مسئله بصیرت و هوشیاری ملت‌ها در برابر تهدیدهای دشمن را کار عظیم و با ارزش توصیف کرد و اظهار داشت: سیاست آرمانی قطعاً هزینه آرمانی نیز به دنبال دارد و دانشگاه‌های ما باید بهترین فضای بصیرت‌افزایی و هوشمندی باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ابتدای این نشست رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در سخنانی با اشاره به رسالت سنگین دانشگاهیان در پاسداری از اصول انقلاب اسلامی گفت:‌ اگر شهدایی همچون مفتح و مطهری کوشیدند تا پیوند دانشگاه و حوزه را عمق بیشتری ببخشند در سایه هدف‌گذاری اصلی برای تربیت نسلی بود که باید از علم، عمل، دین و معرفت برخوردار بودند.

مسعود گنجی در ادامه سخنان خود افزود: ما امروز در دانشگاه‌هایمان بیش از هر زمان دیگر به هوشیاری نسل جوان و دانشجو نیاز داریم چرا که هر چه قدر در این عرصه با اقتدار و عظمت ورود پیدا کنیم به همان میزان عزت و سربلندی ما در عرصه جهانی و بین‌المللی فراگیرتر و شایسته‌تر می‌شود.

انتهای پیام/62006‌/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول