اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم:

تبدیل قم به شهر امن و پاک نیازمند حضور اهل علم است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری قم حضور اهل علم را برای تبدیل قم به یک شهر امن و پاک ضروری دانست و گفت:‌ اهل دانش نقش کلیدی‌تر و برجسته‌تری در مدیریت پیدا کرده‌اند.

تبدیل قم به شهر امن و پاک نیازمند حضور اهل علم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی عرب انصاری ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران دانشگاه قم‌ با اشاره به جایگاه علم و اهمیت آن در طول تاریخ‌ عنوان کرد: از دیر زمان ‌اداره جوامع بشری و سرنوشت بشر در یک میز سه ضلعی شکل ‌گرفته است.

وی اظهار داشت: قدرت، ثروت و علم هر کدام در یکی از اضلاع این مثلث به دنبال تعیین سرنوشت بشر و همچنین تدوین برنامه‌ای برای اداره جامعه هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: هر کدام از این اضلاع برای اینکه بشر را در اختیار اهداف، ‌برنامه‌ها و مقاصدشان داشته باشند‌ اقدام به مدیریت کرده‌‌اند.

عرب انصاری ادامه داد: علم در گذشته و امروز ماهیت متفاوتی داشته است و ‌در گذشته ما شاهد آن بودیم که حتی برای برخی از طبقات کسب علم ممنوع بوده است ‌اما امروز با توجه به موفقیتی که جوامع بشری پیدا کرده‌اند‌ این میز دیگر سه ضلع نیست و علم نقش دیگری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: مردم در تمام زندگیشان موثر و دخیل هستند و علم نیز به دلیل خواست و سئوالات مردم ‌برای جواب دادن به این نیاز قدرت بیشتری پیدا کرده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اضافه کرد: با توجه به رشدی که ما در مسیر توسعه و پیشرفت در دنیا شاهد هستیم اهل دانش نقش کلیدی‌تر و برجسته‌تری در مدیریت دنیا پیدا کرده‌اند و ‌در ایران نیز در سال‌های اخیر ‌شاهد تحولات چشمگیر در این حوزه هستیم.

عرب انصاری از علم به عنوان یک فریضه واجب برای همه مسلمانان نام برد و گفت: در میان احکام، ‌کمتر مسئله‌ای است که همانند فراگیری علم برای تمام مسلمانان واجب و ضروری شده باشد و‌ این مسئله اهمیت علم را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در سطح شهر قم وجود دارد ‌بیان کرد: امروز اگر بخواهیم قم را در تمام جهات ارتقا دهیم و در این شهر یک مناسب‌سازی ایجاد کنیم به طور جدی نیازمند اهل علم هستیم و ‌اگر بخواهیم قم یک شهر امن و پاک باشد ‌باید از پژوهش به درستی سود ببریم.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول