اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان:

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیشترین شیب ارتقای علمی را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: بیشترین شیب ارتقای علمی کشور را دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با فاصله یک هزار امتیاز از دانشگاه بهشتی تهران دارد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیشترین شیب ارتقای علمی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شاهین شیرانی ظهر امروز در اختتامیه جشنواره و نمایشگاه‌های دستاوردهای فناوری و پژوهش اظهار کرد: امروزه زمانی است که دانش را باید به فناوری و فناوری را به ثروت ملی تبدیل کرد.

وی افزود: طبق افق چشم انداز رهبر معظم انقلاب باید در سال 1404 قطب نخست علمی و فناوری در منطقه شویم که تا حدود زیادی به این مهم پرداخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از کشورها نمی‌خواهند ایران به جایگاه‌های علمی دست یابد، تصریح کرد: اکنون یکی از راه‌های دنیای زور و سلطه از طریق همین علم و فناوری است که کشورهای منفعت طلب سلطه خود را به  کشورهای دیگر تزریق می‌کنند.

وی ادامه داد: مشکل کشورهای منفعت طلب با ما این است که نمی‌خواهند ما مستقل و خود تولید کننده ثروت علمی باشیم.

شیران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمره یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار و در زمره1000 دانشگاه برتر علوم بالینی جهان قرار دارد.

وی گفت: امتیاز خام این دانشگاه به نسبت اعضای هیئت علمی  70 است که دانشگاه تهران  45 امتیاز و شهید بهشتی و دانشگاه شیراز در رده بعدی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: مقالات دانشگاهی از 382 مورد در سال 84 به یک هزار و 823 مورد در سال 90 رسیده است و این در حالی است که بودجه دانشگاه بهشتی پنج برابر و اساتید عضو هیئت علمی آن دو برابر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه در سال 84، یک نشریه بین‌المللی و هفت مرکز تحقیقاتی داشته و اکنون دارای 19 نشریه بین‌المللی و 40 مرکز تحقیقاتی و پنج مجله نمایه ISI است.

شیران با اشاره به مرکز رشد تجهیزات پزشکی،مرکز رشد دارو و آزمایشگاه جامع تحقیقات منطقه‌ای افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 59 درصد در بین دانشگاه‌های کشور رشد علمی داشته است. را از دیگر امتیازات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برشمرد.

انتهای پیام/2301/ش/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول