اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون پژوهش مجلس:

مرجعیت علمی، خواسته نظام از فضای دانشگاهی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون پژوهش مجلس گفت: مرجعیت علمی، خواسته نظام از فضای دانشگاهی است.

مرجعیت علمی، خواسته نظام از فضای دانشگاهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا صابری عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: توجه به پژوهش به عنوان یک رسالت اساسی در دانشگاه‎ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه بوده و جهت‎گیری‎های ویژه‎ای نیز در این راستا صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از نگاه‎ها در درون دانشگاه به پژوهش و علم در کشور دست‎نیافتنی به نظر می‎رسد اما بسیار خرسند هستیم از اینکه مقام معظم رهبری از دستاوردهای علمی به عنوان اتفاقات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی یاد می‎کنند.

عضو کمیسیون پژوهش مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: همیشه آنچه در عرصه علم و تولید به دست آوردیم مقام معظم رهبری از آن به عنوان رخداد عظیم یاد می‎کنند و چند سال پیش بود که فرمودند ما می‎خواهیم در 50 سال بعد جایگاه‎مان این باشد که به عنوان یکی از کشورهایی که می‎خواهد علم را به دست آورد به این کشور توجه کنند.

صابری ابراز داشت: معظم‎له در سخنرانی خویش در خراسان‌شمالی افق را روشن‎تر کردند که انتظارمان از دانشگاه فراتر است و اینکه هر کسی می‎خواهد علم بیاموزد حتماً باید زبان فارسی را یاد بگیرد و در جمع اساتید جهان اسلام نیز این افق را در 30 سال بعد پیش‎بینی کردند که نشان می‎دهد انتظار از دانشگاه‎ها جدی و اساسی است.

وی با بیان اینکه مرجعیت علمی یکی از اهداف علم و فناوری در کشور قلمداد می‎شود، متذکر شد: تا به حال قدم‎هایی که در این راستا برداشته شده ارزشمند است اما قبول داریم که هنوز مرجعیت علمی دنیا را نداریم که باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنیم.

عضو کمیسیون پژوهش مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه مبنای نظری بناهای مرجعیت علمی در کشور ایجاد شده است، عنوان کرد: در دانشگاه‎ها نباید صرفاً به تقاضامحوری نگریسته شود بلکه یکی از رسالت‎های دانشگاه، عرضه‎محوری است.

صابری با بیان اینکه نظام اسلامی، آرمان‎هایی فراتر از یک نگاه محدود در پیشرفت علم دارد، خاطرنشان کرد: توجه به علم، دانش و پژوهش در دانشگاه باید فراتر از مرزهای موجود باشد تا به خواسته مرجعیت علمی در جهان برسیم.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با همکاری 30 دستگاه اجرایی گلستان در 70 غرفه پیش‎بینی شده است.

انتهای پیام/2307/ت/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول