اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

رقم معوقات بانکی در کرمان بالا‌ست‌/ مسیر پول فقط در تهران خلاصه شده است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان گفت: رقم معوقات بانکی در کرمان بالاست که آن را اعلام نمی‌کنم، اما در این زمینه باید چاره‌اندیشی شود.

رقم معوقات بانکی در کرمان بالا‌ست‌/ مسیر پول فقط در تهران خلاصه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار بعد از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده سال 91 اظهار داشت: نشست‌های تخصصی با حضور نمایندگان استان کرمان و جمعی از مدیران و پارلمان بخش خصوصی با مدیران بانک‌های ایران برای اعطای تسهیلات به کرمانی‌ها برگزار شده است.

وی میزان معوقات بانکی در کرمان را بالا خواند و ابراز داشت: شرکت پسته رفسنجان 150 میلیارد تومان و شرکت پسته ایرانیان 40 میلیارد تومان بدهی معوقه دارند که این رقم را اعلام نمی‌کنم، اما باید در زمینه این معوقات چاره‌اندیشی شود.

نجار تصریح کرد: زمانی که منابع افزوده شود، مصارف هم ارتقاء می‌یابد و بانک‌ها نمی‌خواهند صادرکنندگان را از دست دهند زیرا مشتریان خوب آنها هستند و به همین دلیل اقدام به بهانه‌گیری برای اعطای تسهیلات می‌کنند.

وی در پاسخ به انتقاد بعضی از صادرکنندگان در مورد عدم اختصاص تسهیلات بانکی در استان کرمان به آنها اذعان داشت: باید دید که حساب‌های بانکی شما تجار و بازرگانان و شرکت‌های کرمانی در کدام استان‌ها است و معاملات خود را در کجا انجام می‌دهید.

مقام عالی دولت در استان کرمان بیان داشت:  1.4 میلیارد دلار صادرات محصولات استان کرمان از گمرکات استان‌های کشور انجام شده در حالی که مجموع صادرات از گمرکات این خطه 600 میلیون دلار بوده است.

نجار با اشاره به اینکه مسیر پول را فقط در تهران خلاصه کرده‌ایم، افزود: بیشتر حساب‌های بانکی در پایتخت است و واریز پول نیز باید در تهران صورت گیرد و سهم نقدینگی در تهران به عنوان تنها یک استان 70 درصد است.

نجار خواستار فرآوری و برندسازی در زمینه صادرات محصولات استان کرمان شد و گفت: در شهرستان بم تنها یک واحد بسته‌بندی خرما وجود دارد و بقیه به صورت سنتی کار را دنبال می‌کنند.

انتهای پیام/80019/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول