اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار آبپخش:

پیشرفت‌های علمی جامعه خروجی نمایشگاه‌های کتاب است

خبرگزاری فارس: بخشدار آبپخش گفت: پیشرفت‌های علمی جامعه، خروجی نمایشگاه‌های کتاب است و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه و توسعه سطح علمی جامعه بهره ببریم.

پیشرفت‌های علمی جامعه خروجی نمایشگاه‌های کتاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، احمد خرم‌روز ظهر امروز در آئین افتتاح نمایشگاه کتاب آبپخش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جامعه امروزی تلاش تمامی جوامع حرکت به‌سوی پیشرفت و توسعه در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ... است و از تمامی ابزارهای موجود برای دسترسی به این هدف بهره‌ می‌برند.

وی با اشاره به شاخصه‌های جوامع پیشرفته، افزود: امروز هر جامعه‌ای که به سمت و سوی کسب علم و دانش حرکت کرده و دارای تکنولوژی و فناوری‌های نوین و برتر باشد، جامعه‌ای پیشرفته محسوب می‌شود.

خرم‌روز بیان داشت:‌ تمامی کشورهای در حال توسعه برای تسریع در روند رشد و توسعه به سمت علم‌آفرینی روی آورده‌اند و اگر کشورهای غربی و اروپایی تکنولوژی‌های فراوان و قدرتمند را در اختیار دارند، به دلیل حرکت در مسیر علم و دانش است.

بخشدار آبپخش تصریح کرد: دانشمندان اروپا و غرب با ترجمه و استفاده از کتب و علوم اسلامی در مسیر پیشرفت و توسعه گام برداشته‌اند، ولی متاسفانه کشورهای جهان سوم از این قافله عقب مانده‌اند.

خرم‌روز گفت: ایران اسلامی مهد تمدن و تولید علم بوده، ولی در قرون گذشته و دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به‌دلیل بی‌توجهی و وابستگی صاحبان قدرت از این مسیر دور شده‌ایم.

وی متذکر شد: ایران اسلامی در طول سه دهه عمر پربرکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای ارزشمندی در عرصه‌های علمی داشته و هم‌اکنون این کشور رتبه شانزدهم تولید علم قرار دارد.

خرم‌روز با تاکید بر اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت، اقتدار و استقلال قرار دارد، اذعان داشت: امروز شما در کشورهای منطقه و سراسر جهان می‌بینید که همه وابستگان به دنیای استکبار به آفاتی همچون تجمل‌پرستی و مصرف‌گرایی گرفتار شده‌اند و در مسیر ذلت و نابودی گام برمی‌دارند، در حالی که ایران اسلامی قله‌های مرتفع علم را پشت سر می‌گذارد.

وی با اشاره به شعر "فروغ صبح دانایی کتاب است"، افزود: کتاب غذای روح بشر و جوامع انسانی است و همه باید اوقات خود را با کتاب غنی کنند.

بخشدار آبپخش تاکید کرد: هر ملتی که با کتاب و علم مانوس باشد، می‌تواند راهی به سوی علم و پیشرفت بگشاید و اگر ملت ایران امروز در اوج افتخار در عرصه‌های علمی و فناوری قرار دارند، مطمئن باشید خروجی همین نمایشگاه‌ها و کتب علمی است.

انتهای پیام/2451/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول