اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خبر داد

برگزاری بزرگداشت «نادم» از شاعران بزرگ بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از برگزاری بزرگداشت «نادم» از شاعران بزرگ استان در آبپخش خبر داد.

برگزاری بزرگداشت «نادم» از شاعران بزرگ بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، محمدرضا دهقانی یکشنبه شب در نشست فعالان شعر و ادب آبپخش اظهار داشت: شعر و ادبیات از مهم‌ترین شاخه‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری است و هنر شاعری و شعر می‌توانند در ارتقای فرهنگ جامعه تأثیر داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش خاطرنشان کرد: زبان شعر زبان مؤثری در برقراری ارتباطات اجتماعی است و ورود به محافل اجتماعی سبب گسترش اثرگذاری و اثربخشی مقوله شعر و ادبیات بر مسائل و زیرساخت‌های مختلف فرهنگی جوامع انسانی شده است.

دهقانی با تأکید بر اثرگذاری شعر بر مخاطبان بیان داشت: شعر می‌تواند بر مخاطب اثرگذار باشد و تا حدودی هم در مباحث مختلف اجتماعی و انسانی نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی شاعران را از اساسی‌ترین اهرم‌های فرهنگی جوامع انسانی دانست و اضافه کرد: شاعر می‌تواند با آثار و اشعار خود تأثیر خوبی بر فرهنگ جامعه داشته و یک اهرم فرهنگی محسوب ‌شود.

این مسئول ادامه داد: شعرا باید به وسیله شعر، نسل جوان را با واقعیت‌ها و ارزش‌های جامعه آشنا کنند و در این راه همت جدی و عزم راسخ داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش افزود: جایگاه شعر و ادب ایران اسلامی در سطوح ملی و بین‌المللی همیشه طنین‌انداز بوده تا جایی که در سازمان ملل نیز شعر شاعران ایرانی نگارش شده و چون نگینی درخشان بر جهانیان می‌درخشد، از این رو باید به شعر، داستان و ادبیات به‌طور ویژه اهمیت دهیم و در ترویج و نشر آن کوشا باشیم.

دهقانی با اشاره به سابقه درخشان آبپخش در عرصه شعر و ادبیات عنوان کرد: خطه ادب‌پرور آبپخش در زمینه شعر از سابقه درخشانی برخوردار بوده و همیشه شاعران ارزشی و بزرگی را به جهانیان معرفی کرده است.

وی متذکر شد: نادم یکی از شخصیت‌های برجسته شعر و ادب استان بوشهر است و برگزاری مراسم بزرگداشت این شاعر پرآوازه جنوب یکی از برنامه‌های اساسی این اداره در سال جاری است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: برگزاری شب شعر عاشورایی با حضور شاعران پرآوازه استان و منطقه آبپخش در ایام سوگ حسینی یکی از برنامه‌های مهمی است در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2451/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول