اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

حاکمیت فرهنگی حاکمیت اسلام در جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: حاکمیت فرهنگی به معنای حاکمیت اسلام در جامعه است.

حاکمیت فرهنگی حاکمیت اسلام در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، حجت‌الاسلام خداداد رضایی در نشست شورای فرهنگ عمومی آبپخش اظهار داشت: فرهنگ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جوامع انسانی محسوب می‌شود و مسئولان باید نسبت به این امور حساسیتی خاص داشته باشند.

امام جمعه آبپخش خاطرنشان کرد: در بررسی فرهنگ جوامع مسائل متعددی حائز اهمیت است و فرهنگ عمومی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد.

رضایی بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی آبپخش طی مدت فعالیت‌ خویش، دستاوردهای ارزشمند و مصوبات جامعی داشته و تمامی مدیران و مسئولان اجرایی موظف هستند شرایط را برای تحقق این مصوبات هموار کنند و باید با جدیت تمامی این مصوبات را به منصه ظهور بنشانیم.

وی با تأکید بر آنکه مقام معظم رهبری توجه خاصی به مسائل فرهنگی دارند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره با جدیت به مسائل فرهنگی نگریسته و مسئولان را به این مسیر هدایت کرده است.

این مسئول اذعان داشت: ولی امر مسلمین جهان در بیاناتی می‌فرمایند «من حاضرم جانم را فدای فرهنگ کنم»؛ این بیانی کوتاه و پرمحتوا است که تمامی مسئولان باید به واکاوی ابعاد آن بپردازند و بر این اساس برای گسترش و رشد فعالیت‌های فرهنگی کوشا باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آبپخش عنوان کرد: مطالعه سیره پیامبران الهی، ائمه اطهار (ع) و معصومین(ع) به ما نشان می‌دهد که فدا کردن جان باید به دنبال یک مجوز شرعی باشد و اینکه ولی امر مسلمین جهان که با تمامی ابعاد و اصول اسلامی آشنایی دارند، می‌فرمایند «من حاضرم جانم را فدای فرهنگ کنم» نشان از اهمیت بالای این مسائل دارد.

وی در ارتباط با حاکمیت فرهنگی گفت: حاکمیت فرهنگی یعنی حاکمیت تمامی ابعاد و زوایای شعائر اسلامی در جامعه و به همین دلیل رهبری عظیم‌الشأن جامعه اسلامی این مساله را با جدیت مورد تأکید قرار می‌دهند.

امام جمعه آبپخش با بیان اینکه فرهنگ عمومی جامعه از دو بخش ظاهر و باطن تشکیل شده، بیان داشت: فرهنگ عمومی زوایای مختلف زندگی انسان‌ها را در بر می‌گیرد و در واقع این مساله در تمامی ابعاد زندگی انسان‌ها نفوذ کرده است.

انتهای پیام/2451/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول