اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته پژوهش انجام می‌شود

برگزاری 16 کارگاه آموزشی ‌پژوهشی در لاهیجان

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از برگزاری 16 کارگاه آموزشی‌ پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش در این واحد خبر داد.

برگزاری 16 کارگاه آموزشی ‌پژوهشی در لاهیجان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، سهراب کرد رستمی به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان، اظهار کرد: در راستای حمایت از پژوهش و پژوهشگران هر سال در تمام دانشگاه­‌ها و مؤسسات تحقیقاتی مراسمی به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود که امسال از طرف مقام معظم رهبری، «سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به نظرات ویژه فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و عبدالله افشار معاون پژوهش و فناوری، افزود: تلاش‌ها بر این است تا مراسم هرچه پربارتر و با کیفیت بیشتر برگزار شود.

این مسئول، برگزاری مراسم هفته پژوهش را موجب بسترسازی به منظور شناسایی، عرضه و تجاری‌سازی یافته­‌های پژوهش و فناوری دانست و گفت: فعالیت‌های پژوهشی در دانشگاه‌ها موجب برقراری ارتباط سازنده بین پژوهشگران و فناوران با دستگاه­های اجرایی و در نهایت عرضه عملکرد پژوهشی واحدها، خرید دستاوردها و تقویت ارتباط دانشگاه و جامعه می‌شود.

وی با بین اینکه برخی از مراسم و برنامه­‌های اجرایی هفته پژوهش سال جاری در راستای اهداف مذکور تنظیم و اجرایی شده است، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه­های تخصصی کتاب‌های خارجی و منتشر شده در دانشگاه­های آزاد منطقه 17، گل و گیاه و محصولات تولید شده توسط مرکز تحقیقات رباتیک که در نمایشگاه صنایع دفاعی و فن بازار نیز ارائه شده است، از جمله این فعالیت‌هاست.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از برگزاری 16 کارگاه آموزشی پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش در این واحد خبر داد و تصریح کرد: برگزاری 12 سخنرانی علمی و پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران برتر واحد لاهیجان از دیگر فعالیت‌های این هفته در این واحد است.

وی موفقیت روزافزون علم در شناخت جهان هدف‌دار و قانونمند را با تکیه بر ابتکارات خلاقیت‌های فردی مرهون پژوهش و پژوهشگران دانست و ادامه داد: فضای زندگی انسان در مسیر اندیشه‌های ژرف در قالب پژوهش‌های بنیادین صورت بحث‌پذیر به خود می‌گیرند و دستمایه انجام پژوهش‌های کاربردی می‌شوند تا خواست‌ها و نیازها را پاسخ گویند و راه‌حل‌های بهتر و بیشتری برای مسائل و مشکلات جوامع بشری پیشنهاد کنند و به همین دلیل نقش موثر و سهم مهم بخش تحقیقات در روند تحولات جوامع آشکار می‌شود.‌

این مسئول به نقش دانشگاه‌ها در توسعه فعالیت‌های پژوهشی اشاره کرد و یادآور شد: نقش پژوهش در توسعه همه‌جانبه پایدار چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را بدون تردید نیروی محرک توسعه در تمام حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و جامعه دانست.

انتهای پیام/84002/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول