اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

بصیرت‏افزایی مهم‏ترین وظیفه معتقدان به انقلاب است

خبرگزاری فارس: استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف ما در قبال انقلاب اسلامی، بصیرت‌افزایی و افزایش آگاهی جامعه است.

بصیرت‏افزایی مهم‏ترین وظیفه معتقدان به انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی ظهر امروز در مراسمی که با حضور مردم سمنان برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیون انقلاب هستند و بر همین اساس، وظایفی بر عهده تک تک افراد جامعه است که باید به آن وظایف عمل شود.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان انقلاب و نظام با انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها سعی در مخدوش کردن فرهنگ و آداب اسلامی و انقلابی دارند، مهم‌ترین وظیفه ما پیدا کردن شناخت و آگاهی نسبت به مسائل اقتصادی و فرهنگی روز است.

این مفسر قرآن کریم، افزایش آگاهی و اطلاعات را تنها راه مقابله با تهدیدات خواند و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران تاکنون با انواع تهدیدات روبه‌رو بوده است و به لطف و فضل الهی از همه آنها سربلند بیرون آمده است؛ اما اکنون همچون گذشته باید تهدیدات به فرصتی برای پیشرفت و ترقی انقلاب و نظام تبدیل شود.

جوادی یکی دیگر از وظایف مهم و اساسی را قدرشناسی نسبت به علمای دین عنوان کرد و افزود: باید قدرشناس مجاهدت‌های بزرگان دین و در صدر آن، قدردان امام خمینی(ره)‌ و امام خامنه‌ای باشیم و در تداوم راه امام راحل و تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری نهایت سعی خود را به کار بندیم.

وی با اشاره به لزوم گرامیداشت ایام محرم و صفر بیان داشت: محرم و صفر سبب زنده ماندن اسلام بوده و هست و این ما هستیم که باید از عبرت‌های تاریخ درس بگیریم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: شخصی به امام سجاد(ع) عرض کرد با توجه به اینکه خداوند رحمةللعالمین است، پس قاتلان پدر شما بخشیده می‌شوند و امام سجاد(ع) در پاسخ به این مرد فرمودند که «اگر نماز غفیله بخوانند، بخشیده می‌شوند در حالی که آنها لیاقت خواندن نماز غفیله را ندارند».

جوادی همچنین در خصوص راه مقابله با گناه اظهار داشت: راه‌های مقابله با گناه زیاد بوده و برخی از آنها عبارت از شناخت گناه، پرهیز از تنهایی مطلق، پرهیز از گفت‌وگوی نامشروع، شناخت خداوند و پرهیز از خلوت با نامحرمان است.

انتهای پیام/740053/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول