اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز ملی حمل و نقل

نخستین خط اتوبوس شبانه در قم راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم از افتتاح نخستین خطوط اتوبوس شبانه در قم خبر داد.

نخستین خط اتوبوس شبانه در قم راه‌اندازی شد

سعید امراللهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تقویت حمل و نقل عمومی، توسعه پایدار و ایجاد عدالت اجتماعی اظهار کرد: سامانه خطوط اتوبوس سریع‌السیر به منظور تسریع در حمل و نقل مسافران و ساماندهی جابه‌جایی‌های برون شهری راه‌اندازی شده است.

وی افزود: نخستین خط اتوبوس سریع السیر مربوط به مسیر حرم مطهر به شهرک پردیسان و خط بعدی از حرم مطهر تا ترمینال مسافربری است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم تصریح کرد: با افتتاح این خطوط سریع السیر، امکان جابه‌جایی از جنوبی‌ترین تا شمالی‌ترین نقطه شهر با صرف کمترین زمان و هزینه فراهم شده است.

وی از راه‌اندازی خطوط شبانه در قم برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: این خط در مسیر میدان 72 تن به حرم مطهر راه‌اندازی شده است که از ساعت 22 تا 5 و 30 دقیقه صبح که زمان فعالیت سایر خطوط عادی اتوبوس است، فعالیت می‌کند.

امراللهی در ادامه با اشاره به خدمات صورت گرفته در خصوص افزایش خطوط اتوبوس گفت: پیش‌بینی‌ها و ساز‌ و‌ کار‌های لازم برای افتتاح خطوط شبانه در پنج نقطه شهر در حال انجام است و تا پایان سال جاری این خطوط راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه روند خصوصی‌سازی وسایل حمل و نقل عمومی با رشد خوبی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: بالغ بر 90 درصد از خدمات حمل و نقل در سطح شهر به بخش خصوصی واگذار شده است که پیشرفت در سایر قسمت‌های مربوط به حمل و نقل در آینده را نوید می‌دهد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم ادامه داد: سامانه کارت الکترونیک در سطح شهر در حال فعالیت است و تمام دستگاه‌های اتوبوس به نرم‌افزار و سخت‌افزار الکترونیکی مجهز هستند.

وی افزود: اقدامات لازم به منظور افزایش نقاط کارت بلیط در حال انجام است و استقبال خوب مردم سازمان را در روند الکترونیکی کردن ناوگان یاری خواهد داد.

امراللهی خاطرنشان کرد: با پیشرفت روند الکترونیکی کردن وسایل حمل‌ و نقل عمومی برنامه‌های مربوط به راه‌اندازی سامانه کارت الکترونیک شهروند در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار خواهد گرفت.

وی گفت: شهروندان می‌توانند با استفاده از کارت الکترونیک شهروند به جای چند کارت، از انواع وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

انتهای پیام/2258/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول