اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شیراز:

160 اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان شهری شیراز اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز گفت: بیش از 160 اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان اتوبوسرانی شیراز افزوده می‌شود.

160 اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان شهری شیراز اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ناصری بعد از ظهر امروز در آستانه روز حمل و نقل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 90 اتوبوس گازسوز و 73 مینی‌بوس برای سفرهای کوتاه درون‌شهری به سیستم حمل و نقل شیراز اضافه شد.

وی با اشاره به کاهش زمان سفر و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان، مدیریت سفر و کاهش هزینه‌ها و آلودگی ابراز داشت: ایجاد خطوط «بی‌آرتی» و موضوع مدیریت آنلاین بر اتوبوس‌های درون‌شهری را با جدیت دنبال کرده‌ایم و اکنون طرح در مرحله انتخاب پیمانکار است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز گفت: پیگیری برای ایجاد هفت خط ویژه که آرزوی سازمان اتوبوسرانی بوده، در حال به ثمر نشستن است.

وی ادامه داد: در گذشته برای هر اتوبوس 100 میلیون تومان هزینه می‌کردیم اما این رقم به 300 میلیون تومان رسیده است ضمن اینکه برای خرید هر دستگاه «بی آر تی» نیز 700 میلیون تومان نیاز است.

ناصری افزود: 350 اتوبوس فرسوده در ناوگان اتوبوسرانی وجود دارد که برای نوسازی آنها نیازمند 10میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی اضافه کرد: در روزهایی که بسیاری از کلانشهرها به‌دلیل آلودگی ‌هوا،‌ تعطیلی را تجربه کردند، شیراز به‌ دلیل اقدامات انجام شده قبلی، پاکترین کلان‌شهر کشور بود.

این مسئول تصریح کرد: تعطیل شدن یک‌روزه شهر هزینه‌های بسیاری را بر دوش دولت قرار می‌دهد که در شیراز شاهد تعطیلی نبوده‌ایم و این امر مرهون زحمات پنهان دست‌اندرکاران حوزه حمل و نقل است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با تدابیر اندیشیده شده شاهد کاهش سفرهای غیرضروری شهروندان به نقاط مرکزی شهر هستیم، اگر چه هنوز با مطلوب فاصله داریم.

ناصری گفت: ایجاد خطوط ویژه، افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی و برون‌سپاری خدمات دستگاه‌های دولتی به دفاتر پیشخوان و تلاش گسترده رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ شهروندی و ترافیکی مهم‌ترین اقدامات انجام شده در راستای کاهش سفرهای غیرضروری است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز بیان کرد: بحث مدیریت سفر در شیراز با جدیت و از زاویه‌ای علمی مدنظر قرار داشته و دارد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای موفق طرح کارت‌بلیت در حوزه حمل و نقل درون‌شهری افزود: همکاری رسانه‌ها در توسعه فرهنگ استفاده از این شیوه، بسیار موثر است.

ناصری همچنین از تلاش برای ایجاد خطوط ویژه سبک و سنگین در سطح شهر به‌عنوان ملزومات کاهش بار ترافیکی سخن گفت و تصریح کرد: امروز شاهد تحول جدی در موضوع ترافیک در کلان‌شهر شیراز هستیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری شیراز در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تعداد جایگاه‌های «سی ان جی» در سطح شهر شیراز اظهار کرد: 10 جایگاه «سی ان جی» در سطح شهر شیراز وجود دارد که به‌زودی تعداد این جایگاه‌ها به 13 جایگاه افزایش  می‌یابد.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول