اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان:

افزایش کرایه اتوبوس‌های شهری به تصویب رسید

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان از افزایش کرایه اتوبوس‌های شهری خبر داد و گفت: کرایه اتوبوس‌های شهری از 150 تا 200 تومان فعلی به 150 تا 300 تومان متغیر و افزایش پیدا می‌کند.

افزایش کرایه اتوبوس‌های شهری به تصویب رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ابوالفضل قربانی ظهر امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به اینکه سه لایحه مهم در جلسه امروز شورا مطرح شد، اظهار کرد: تصویب لایحه کمک 8 میلیارد تومانی از محل اعتبارات شهرداری به اعتبارات بودجه نقدی مترو اصفهان یکی از لوایح مهم این جلسه بود که به تصویب رسید.

وی افزود: این بودجه برای سرعت بخشیدن بخش یک متروی اصفهان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لایحه دوم مربوط به افزایش بلیت اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه بود که پس از بررسی سه ماهه در کمسیون تلفیق به این نتیجه رسیدم که کرایه اتوبوس باید طول مسیر محاسبه شود.

وی ادامه داد: بر این اساس کرایه اتوبوس‌ها بین 150 تا 300 تومان متغیر است.

قربانی گفت: مسیرهای کوتاه‌تر کرایه کمتر و مسیرهای طولانی کرایه بیشتری دارند که خطوط هفت کیلومتر 150 تومان، 7 تا 10 کیلومتر 200 تومان، 10 تا 15 کیلومتر 225 تومان، 15 تا 20 کیلومتر 250 تومان و خطوط  20 کیلومتر نزدیک 300 تومان می‌شود.

وی اضافه کرد: البته این محاسبه جداگانه کرایه هر فردی با نصب دستگاه GPRS و AVL بر روی اتوبوس‌های شرکت واحد محقق می شود و مسافر کرایه خود را به اندازه مسیری که سوار می‌شود، می‌پردازد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کرایه اتوبوس‌ها در بخش خصوصی با کرایه اتوبوس‌های مالکیتی شهرداری هیچ فرقی ندارد و قیمت یکسان محاسبه می‌شود.

وی تأکید کرد: نرخ کرایه اتوبوس‌های خارج از محدوده اصفهان سرویس دهی می‌کنند، نسبت به خطوط مالکیتی 20 درصد افزایش پیدا می‌کند.

قربانی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ کرایه اتوبوس‌ها تا مسافت هفت کیلومتر و بالای آن محاسبه‌ می‌شود، گفت: پنج رنج قیمتی برای کرایه اتوبوس از 150 تومان تا 300 تومان برای مسافرت‌های شهری در نظر گرفته شده است.

وی همچنین اضافه کرد: در برخی از خطوط تا 10 کیلومتر که در مناطق محروم هستند به جای 200 تومان 175 تومان می‌پردازند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین از سومین مصوبه شورا در‌خصوص زمینی واقع در خیابان فرایبورگ خبر داد و گفت: پنج نفر از اعضای شورای شهر به این مصوبه تأکید داشتند.

وی تصریح کرد: زمینی دولتی در ابتدای خیابان فرایبورگ قرار دارد  که شورا با هرگونه ساخت و ساز در این زمین مخالفت و با دادن هر گونه پروانه ساخت برخورد می‌کند.

قربانی گفت: باید این زمین برای ارائه خدمان شهری تعلق گیرد و برای فضای خدمات و ساخت و ساز فرهنگی، بهداشتی و ورزشی باشد.

انتهای پیام/2301/ق/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول