اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی ارومیه و حومه:

متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی ارومیه 5 سال است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی ارومیه و حومه گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی این واحد حدود پنج سال است.

متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی ارومیه 5 سال است

 اسماعیل الماسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هم‌اکنون 321 دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی ارومیه و حومه فعال هستند که عهده‌دار جابه‌جایی مسافر درون‌شهری ارومیه هستند.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک 25 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی ارومیه افزوده می‌شود که با احتساب 35 دستگاه افزوده در ماه گذشته تعداد اتوبوس‌های جدید ناوگان اتوبوسرانی شهرداری ارومیه به 60 مورد خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی ارومیه و حومه خاطر نشان کرد: ناوگان اتوبوسرانی ارومیه و حومه به‌دلیل برخورداری از اتوبوس‌های جدید یکی از ناوگان‌های جوان کشور محسوب می‌شود که در همین راستا نیازمند همکاری بیش از پیش رانندگان در راستای نگهداری از اتوبوس‌ها هستیم.

الماسی در بخشی از سخنان خود با اشاره به جایه‌جایی روزانه 450 هزار مسافر توسط ناوگان اتوبوسرانی ارومیه و حومه، بیان داشت: این تعداد مسافر حدود 25 درصد حمل و نقل شهری را تشکیل می‌دهند که در همین راستا باید از تمام زحمتکشان عرصه حمل و نقل اتوبوسرانی تقدیر به عمل آید.

الماسی با تاکید بر لزوم نوسازی اتوبوس‌های قدیمی ارومیه، تصریح کرد: تعداد اتوبوس‌های قدیمی ناوگان حدود 20 دستگاه است که باید هر چه سریع‌تر نسبت به نوسازی آن‌ها اقدام و زمینه برای ایجاد ناوگان جوان‌تر فراهم شود.

وی واگذاری 284 اتوبوس به بخش خصوصی را یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان اتوبوسرانی ارومیه و حومه دانست و عنوان کرد: در همین راستا بیش از 400 راننده در بخش خصوصی و ملکی فعالیت دارند.

وی همچنین از واگذاری 60 دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این تعداد اتوبوس با تایید نظر شورای سازمان به بخش خصوصی واگذار خواهد شد که این امر نشانگر تعامل خوب بخش خصوصی با سازمان است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی ارومیه و حومه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود یک‌هزار و 100 دستگاه مینی‌بوس در ارومیه، اذعان داشت: این تعداد مینی‌بوس در کنار اتوبوس‌های در حال تردد بخش عظیمی از ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه را تشکیل می‌دهند.

این مسئول در ارتباط با نصب سایه‌بان‌های جدید در ایستگاه‌های اتوبوس، اظهار داشت: در راستای احترام به حقوق شهروندان 100 مورد سایه‌بان برای نصب در ایستگاه‌های اتوبوس خریداری شده که از این تعداد 56 مورد نصب شده و تا پایان سال نیز 44 مورد دیگر نصب می‌شود.

الماسی تجهیز اتوبوس‌ها به سیستم GPS و بلیط الکترونیکی را یکی از اقدامات دیگر این سازمان دانست و گفت: ارومیه از اولین شهرهایی بود که به این سیستم‌ها مجهز شده و در این ارتباط پیشرفت‌های خوبی نیز داشته است.

وی هزینه این طرح را بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان ارزیابی کرد و ابراز داشت: فروش بلیط الکترونیکی توسط 52 دفتر پیشخوان دولت و پست‌بانک در سراسر شهر انجام می‌شود که این امر در راستای سهولت استفاده از خدمات برای تمام شهروندان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی ارومیه و حومه اذعان داشت: تمام برنامه‌های اتوبوسرانی بر اساس نظرسنجی از مردم انجام می‌گیرد و در این راستا باید همکاری مردم نیز افزایش یابد تا شاهد ارتقای سطح خدمات‌دهی باشیم.

انتهای پیام/61003/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول