اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

راه‌اندازی بیمارستان‌های مرزی گامی در مسیر توسعه توریسم درمانی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در توسعه گردشگری سلامت با ایجاد مراکز خدماتی و بیمارستان‌های مجهز مرزی می‌توانیم شاهد رشد چند برابری گردشگران درمانی باشیم.

راه‌اندازی بیمارستان‌های مرزی گامی در مسیر توسعه توریسم درمانی

امید کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اظهار کرد: صنعت تولید و گردشگری نقش مؤثری در تولید ثروت ایفا می‌کنند.

وی افزود: ایران اسلامی باید درآمد نفتی را فراموش و به صنایع جدیدی که تولید ثروت و ارزآوری بالا دارند فکر کند؛ در حوزه گردشگری توریسم درمانی و سلامت ظرفیت عظیمی برای تولید ثروت شمرده می‌شود.

کریمیان با بیان اینکه ایران در علوم پزشکی و نانو دستاوردهای چشمگیری داشته‌ایم خاطر نشان کرد: ارزآوری گردشگری سلامت بسیار بالا بوده و با نگاهی به عملکرد‌های انجام شده در این حوزه می‌توانیم نتایج خوبی در بحث توسعه گردشگری سلامت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در توسعه گردشگری سلامت با ایجاد مراکز خدماتی و بیمارستان‌های مجهز مرزی می‌توانیم شاهد رشد چند برابری گردشگران درمانی باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وجود بیمارستان‌های مرزی سبب تسهیل در امر رفت‌و‌آمد گردشگران درمانی می‌شود و قبل از هر مسئله باید جاذبه‌های گردشگری سلامت را در مرزها توسعه دهیم.

کریمیان با اشاره به ارزآوری و اشتغال‌زایی صنعت گردشگری سلامت یادآور شد: در حال حاضر نرخ سودآوری گردشگری سلامت تعریف چندانی ندارد و با نگاه جدی به مزایای این صنعت از حیث ارزآوری و اشتغال‌زایی می‌توان به توسعه قطب گردشگری سلامت کمک شایانی کرد.

وی افزود: ارائه تسهیلات در حوزه حمل و نقل گردشگران درمانی و حضور پررنگ بخش خصوصی سبب کاهش فاصله‌ها میان کشورهای اسلامی و نزدیکی درمانی و گردشگری می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به تاثیر کاهش ارزش پول ملی در گردشگری سلامت اذعان کرد: این مسئله سبب اقامت بیشتر گردشگران و جذب بیشتر آنان می‌شود.

کریمیان اذعان کرد: در کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی اگر میزان توانمندی کشورهای شرکت‌کننده در ارائه توانمند‌های آنان بالا باشد می‌شود نسبت به دستاوردهای مثبت آن در حوزه ارتقای تعاملات و تبادلات در بخش درمان و سلامت امیدوار بود.

وی خاطر نشان کرد: حضور چهره‌ها و متخصصان مطرح در ایران سبب شده کشور سرآمد بهداشت و درمان منطقه و ملل اسلامی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توسعه گردشگری سلامت باید گامی در مسیر اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم و درآمدزایی در این حوزه شود.

انتهای پیام/70010/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول