اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

توسعه توریست درمانی با ایجاد قطب گردشگری سلامت صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه توریست درمانی با ایجاد قطب گردشگری سلامت صورت می‌گیرد.

توسعه توریست درمانی با ایجاد قطب گردشگری سلامت صورت می‌گیرد

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در آستانه برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در مشهد اظهار کرد: یکی از بهترین الگوهای رایج شده در بحث گردشگری، گردشگری سلامت است.

وی افزود: در واقع گردشگری سلامت در راستای هدف اصلی خود که درمان و جذب توریست درمانی است، اهداف دیگری نیز دنبال می‌کند.

مصری با بیان اینکه در توسعه گردشگری سلامت باید از جذابیت‌های سلامت در این مسیر استفاده شود، خاطر نشان کرد: ایران از بعد سلامت سرآمد منطقه و حتی به نوعی می‌توان به صراحت گفت پیشرو در دنیا است.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری سلامت و تصمیمات اتخاذ شده برای توسعه آن باید سلامت‌محور و گردش‌محور باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر نیروی پزشکی و متخصص می‌توان به جرأت گفت که حداقل دوسوم کشورهای دنیا این ظرفیت غنی علمی را ندارند.

مصری با اشاره به موج تبلیغات منفی از سوی دشمنان نظام اسلامی برای زیر سئوال بردن توانمندی و ظرفیت‌های غنی شده کشور یادآور شد: همین تبلیغات منفی یا سیاه‌نمایی‌های مفرط سبب محروم و مظلوم ماندن چهره علمی و درمانی و پزشکی ایران شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی امروز با نیروی انسانی مجرب و متخصص خود در سال‌های اخیر تخصصی‌ترین اعمال جراحی چشم و قلب را انجام می‌دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با ابراز نارضایتی از عدم استفاده صحیح و درست از این ظرفیت در مسیر گردشگری سلامت، خاطرنشان کرد: یکی از اساسی‌ترین موانع موجود در مسیر توسعه و ارتقای جذب گردشگر درمانی این است که برای این ظرفیت عظیم قطبی تعریف نکرده‌ایم.

مصری تاکید کرد: در گام نخست توسعه گردشگری سلامت باید به ساماندهی وضعیت سلامت و جذب توریست درمانی بپردازیم و در واقع باید مراکز مستقل و توانمند با عنوان قطب سلامت تعریف کنیم.

وی افزود: حوزه گردشگری سلامت از حیث اینکه با بیماران و نگاه درمانی سروکار دارد باید عمده فعالیت خود را جدا از بخش درمانی به ارائه خدمات نیز تقویت کند به این معنا که تسهیلات ارائه شده به گردشگران سلامت باید ویژه باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری که برای امر درمان به ایران ورود پیدا می‌کند به دلیل بیماری تاب و توان دوندگی برای ویزا و مسائل اقامتی ندارد و این مسئله یکی از موارد مهمی است که باید در جذب توریست درمانی لحاظ شود.

سومین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی 28 و 29 آذر ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 انتهای‌پیام/70017/ح/د1000                                                                                                                                               /ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول