اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس گلستان از نمایشگاه پژوهشی استان

مخترعان جوان گلستانی به توجه بیشتر نیاز دارند

خبرگزاری فارس: پژوهشگران و مخترعان جوان گلستانی نیازمند توجه بیشتر مسئولان به تحقیقات، پزوهش‌ها و اختراعاتی که انجام داده‌اند، هستند.

مخترعان جوان گلستانی به توجه بیشتر نیاز دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هفته پژوهش فرصتی برای معرفی مردم با تلاش‌های پژوهشی جوانان این مرز و بوم و زمانی برای قدرشناسی مخترعان جوان است. به همین منظور خبرنگار فارس در گرگان در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان گفت‌وگویی با تعداد از مخترعان و پژوهشگران استان ترتیب داده که آنچه می‌خوانیم ماحصل این گفت‌وگو است:

اختراع دستگاهی برای نگه‌داشتن پای شکسته مصدوم در ارتفاعی بالاتر از سطح تخت

پژوهشگر و مخترع جوان گلستانی اخیراً دستگاهی را اختراع کرده که قابلیت نگه داشتن پای شکسته مصدوم را هنگام عمل یا بعد از عمل در ارتفاعی بالاتر از سطح تخت یا بستر دارد و از به کارگیری روش‌های سنتی جلوگیری می‌کند.

محمدتقی مجینی در ارتباط با اختراع خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: دانشجوی اتاق عمل هستم و تا به امروز دو دستگاه را اختراع و به ثبت رسانده و سه دستگاه دیگر را اختراع و در مرحله آزمایش و ثبت نهایی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاهی که اختراع کرده قابلیت نگه داشتن پای شکسته مصدوم را ارتفاعی بالاتر از سطح تخت دارد که با توجه به اینکه تا به امروز پای مصدوم را با پایه سرم می‌بستند یا بعضاً پرسنل بیمارستان باید برای مدتی آن را نگه دارند این دستگاه کمک می‌کند تا علاوه بر ثابت ماندن پای بیمار که خطرات عفونت استخوان را به حداقل می‌رساند از بکارگیری نیروی انسانی زیاد در حین درمان که با توجه به وضعیت روحی بیمار مشکلاتی را به وجود می‌آورد جلوگیری شود.

پرداخت 10 میلیون ریال برای ثبت اختراع

این پژوهشگر و مخترع جوان با اشاره به هزینه 300 هزار تومانی این دستگاه که توسط خودش پرداخت شده اذعان داشت: برای ثبت این اختراع هم مبلغی در حدود یک میلیون تومان هزینه کرده و انتظار دارد در این زمینه مسئولان نگاه ویژه‌ای داشته باشند و از قشر دانشجو حمایت بیشتری داشته باشند.

وی ابراز داشت: ضمن اینکه در صورت حمایت این دستگاه که مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است می‌تواند به تولید انبوه برسد و رقم تمام شده آن تا 200 هزار تومان هم کاهش پیدا کند.

اختراع تخت بیمارستانی که زخم بستری را به حداقل می‌رساند

لادن فضلی دانشجوی ترم چهارم بهداشت عمومی نیز با اشاره به ایده و طرحی که دارد گفت: تخت بیمارستانی را طراحی کرده‌ایم که زخم بستر را به حداقل می‌رساند و با استفاده از تخت چند تکه با تشک‌های ژله‌ای متحرک که قابلیت جابه‌جایی دارد شرایط بهتری را برای بیمارانی که مجبور هستند مدت زیادی را روی تخت باشند فراهم کند.

وی با اشاره به هفته پژوهش تصریح کرد: دانشجو نیاز به تحقیقات دارد و اصلی‌ترین تفاوت یک دانشجو با یک دانش‌آموز در همین تحقیقات و پژوهش‌های دانشجویی است و البته این به آن معنا نیست که هیچ دانش‌آموزی اهل پژوهش نیست، منتها تعداد دانشجویانی که پژوهش می‌کنند بیشتر است و باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند.

فرزانه افخم‌نیا دانشجوی بهداشت عمومی داشنگاه علوم پزشکی گلستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: دانشجو باید قدر فرصتی که به دست آمده بداند و با بهره‌مند شدن از علم روز و با مساعدت اساتید دانشگاه‌ها پژوهش‌هایی که می‌تواند جنبه کاربردی پیدا کند را انجام دهد.

مسئولان نسبت به فعالیت‌های علمی دانشجویان توجه بیشتری داشته باشند

وی با اشاره به پژوهش‌هایی که در زمینه رشته تحصیلی خود انجام داد اظهار داشت: حضور در سمینارها و همایش‌های علمی و پژوهشی که با حضور اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران همراه است می‌تواند مسیر یک پژوهشگر جوان را هموار کند که البته انتظار است مسئولان هم نسبت به فعالیت‌های مثبت علمی دانشجویان توجه بیشتری داشته باشند.

سیدمحسن حسین‌نژاد دانشجوی ترم پنجم پزشکی استان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان ماحصل کار دانشجویان را در پژوهش می‌داند و گفت: علم و اندیشه یک دانشجو باید در عرصه ظهور به کار گرفته شود و با حمایت مسئولان و سرمایه‌گذاران بخش صنعتی کاربرد عملی پیدا کند.

اختراع دستگاه دردسنج توسط جوان گلستانی

امین اسدزاده که با دوست خود یک دستگاه دردسنج اختراع کرده‌اند در رابطه با کار خود نیز گفت: این دستگاه قابلیت این را دارد تا با به حداکثر رساندن درد بیمار در یک فاصله زمانی بسیار کوتاه میزان استفاده از مخدرها بر روی این بیمار در طول درمان را نشان دهد و محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد را به شکل معقولانه‌ای حل کند.

وی تصریح کرد: این دستگاه دردسنج مشابه خارجی دارد که در آمریکا اختراع شده و برای ورود به کشور تا پنج میلیون هزینه به همراه دارد در حالی که ما این دستگاه را با 60 هزار تومان ساخته‌ایم و در صورتی که به تولید انبوه برسد می‌تواند مشکلات این بخش را به حداقل برساند.

سیدعلی موسوی‌مهاجر که دانشجوی رشته بیهوشی گلستان است و در طرح دستگاه دردسنج اسدزاده همراهی می‌کند گفت: حمایت‌های مسئولان می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی استعداد‌های زیادی را به وجود بیاورد و علاقه‌مندی دانشجویان به پژوهش و اختراع را بیشتر کند.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول