اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی روانسر اعلام کرد:

وجود 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی در روانسر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی روانسر گفت: شهرستان روانسر دارای 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و از این مقدار 16 هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.

وجود 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی در روانسر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کامران کریمی در جلسه طرح توسعه کشاورزی شهرستان روانسر اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در 423 هکتار از اراضی شهرستان روانسر سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها بیش از 17 میلیارد و 420 میلیون ریال هزینه شده است.

کریمی افزود: سال گذشته نیز بیش از 740 هکتار از اراضی این شهرستان زیر پوشش رفته است که برای اجرای این طرح‌ها بیش از 24 میلیارد ریال تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض و یارانه‌ای دولت استفاده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر تصریح کرد: میزان اراضی کشاورزی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان روانسر به دو هزار و 959 هکتار رسیده است.

وی جلوگیری از رشد بی‌‌رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکان‌پذیر شدن آبیاری در اراضی شیب‌دار، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک، کنترل‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری به روش تحت فشار عنوان کرد.

کریمی افزود: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره‌وری هر متر مکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر با اعلام این‌که این شهرستان دارای 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، اظهار داشت: از این مقدار 16 هزار هکتار آبی و مابقی دیم است.

انتهای‌پیام/2700/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول