اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

جمهوری اسلامی هیمنه تفکر غرب را به چالش کشیده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی گفت: هیمنه تفکر غرب به ساختارهای فرهنگی و فلسفه غرب است که جمهوری اسلامی آن را به چالش کشیده و در معرض خطر قرار داده است.

جمهوری اسلامی هیمنه تفکر غرب را به چالش کشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ‌در جمع روحانیان استان کرمان اظهار داشت: روحانیت در خط مقدم مطالبات اجتماع قرار دارد و نزدیک‌ترین مرجع به مردم است.

وی بیان داشت: با توجه به حاکمیت نظام اسلامی در کشور، اشکالاتی نیز که به وجود می‌آید، متوجه روحانیت است، لذا روحانیت باید در حد امکان در جریان اوضاع باشد و مردم را آگاه کنند.

پورمحمدی شرایط کنونی کشور را خطیر و مهم دانست و افزود: نظامی به نام روحانیت و دین بر پا شده و مراحل سختی را نیز پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به سخنان کلینتون مبنی بر اینکه «در همه جا شاهد سایه جمهوری اسلامی هستیم»، عنوان کرد: ما بخواهیم یا نخواهیم، چنین تفکر و برداشتی نسبت به ما وجود دارد.

پورمحمدی تصریح کرد: ما در تعارض با نظام سلطه هستیم و آمریکایی‌ها ما را به عنوان یک رقیب دانسته و گام به گام ما را رصد می‌کنند.

وی عنوان کرد: آمریکا و غرب یکه‌تاز عرصه جهانی در مدل است و هیچ کشوری در این عرصه با آنها رقابت ندارد و حس می‌کنند جمهوری اسلامی قدرت هم‌آوری در مدل‌سازی را پیدا کرده است.

رئیس سازمان بازرسی گفت: جمهوری اسلامی یک سبک زندگی ایجاد کرده که متفاوت از فرهنگ لیبرال دموکراسی غرب است و این امر برای آنها فوق‌العاده خطرناک است.

پورمحمدی ابراز داشت: هیمنه تفکر غرب به ساختارهای فرهنگی و فلسفه غرب است که جمهوری اسلامی آن را به چالش کشیده و در معرض خطر قرار داده است.

وی بیان داشت: بحث تحریم دنیای غرب بر روی مسئله انرژی هسته‌ای نیست، شاکله نظام جمهوری اسلامی است که غرب را به چالش کشیده است

پورمحمدی تصریح کرد: این لحظات سرنوشت‌ساز و حساس است و باید به سرانجام برسد، روحانیت نقش زیادی در ساماندهی بخش‌های دیگر دارد و می‌تواند مردم را به لحاظ روانی و عاطفی به قناعت و آرامش برساند.

وی اذعان داشت: شرایط کنونی سخت است که مسئولان باید از سویی مدیریت داشته باشند و مردم نیز از سوی دیگر مدیریت داشته باشند که این کار توسط روحانیت انجام می‌شود.

پورمحمدی عنوان کرد: مردم می‌توانند با کوچک‌ترین مسئله‌ای تحمل خود را از دست بدهند و یا اینکه در برابر سختی‌هایی همانند جنگ تحمیلی آستانه تحملی بسیار بالایی داشته باشند.

وی گفت: صبوری و وفاداری مردم در هشت سال دفاع مقدس توسط روحانیت ایجاد شد، اکنون نیز روحانیت می‌تواند تأثیرگذاری بالایی داشته باشند.

انتهای پیام/80017/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول