اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماسال انجام می‌شود

انتشار سالنامه تخصصی شهدای دانشجوی گیلان

خبرگزاری فارس: مسئول کارگروه شهدا و دفاع مقدس هیئت محبان ولایت ماسال از انتشار سالنامه تخصصی شهدای دانشجوی گیلان در فروردین 92 خبر داد.

انتشار سالنامه تخصصی شهدای دانشجوی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، سید محمدباقر محمودی بعد از ظهر امروز در جمع فعالان حوزه ایثار و شهادت این شهرستان، اظهار کرد: حوزه فرهنگی به ویژه ایثار و شهادت دارای ویژگی‌های خاصی است که باید با برنامه‌ریزی راهبردی در آن اقدام کرد.

وی با بیان اینکه تمام افراد جامعه و به ویژه نخبگان مرهون خون پاک شهدای انقلاب اسلامی هستند، افزود: پس از گذشت 24 سال از پایان جنگ ناجوانمردانه و تمام عیار رژیم بعث عراق با هدایت و پشتیبانی استکبار جهانی علیه ایران، هیئت محبان ولایت بر آن شده تا در مسیر حرکت جنگ اراده‌ها اقدام به تفحص سیره شهدا کند.

مسئول کار گروه شهدا و دفاع مقدس هیئت محبان ولایت ماسال، مصاحبه با خانواده معظم شهدا به ویژه پدر و مادر، همرزمان و همسنگران شهدا، جمع‌آوری آثار شهدا و وصیتنامه شهیدان را از مهم‌ترین اقدام‌های این کارگروه برشمرد.

*تشکیل بانک جامع اطلاعاتی شهدای گیلان

وی با بیان اینکه یک بانک اطلاعات بسیار خوب از زندگینامه، فیلم، صوت، وصیتنامه، دست‌نوشته و یادگاری شهدای استان و ماسال تهیه شده است، گفت: با اقدام‌های صورت گرفته سالنامه تخصصی شهدای دانشجوی گیلان در فروردین 92 منتشر می‌شود.

محمودی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های شاخص کار گروه شهدا و دفاع مقدس هیئت محبان ولایت ماسال نشر نخستین سالنامه تخصصی دفاع مقدس با نام محلی «آلاله پشته» برگرفته از مقتل روحانی مبارز و مسطوره ایران میرزا کوچک جنگلی بوده و این اثر فاخر در دو سال متمادی یکی از نشریات برتر در زمینه دفاع مقدس معرفی شده است.

مسئول کار گروه شهدا و دفاع مقدس ماسال، تصریح کرد: هر چند شهدا معروف‌ترین و مشهورترین انسان‌ها در بارگاه الهی هستند، اما وظیفه داریم که برای احیای فرهنگ و تفکرات آنها در جامعه‌ای که هر روز توسط شیاطین تهدید می‌شود، تلاش کنیم.

وی گفت: یکی از راه‏هایی که از طریق آن می‏توان از مقام شامخ شهدا و خانواده‏های معظم آنها قدردانی کرد، برگزاری یادواره‏های شهدا بوده و هدف والای آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

*یادمان خانگی شهدای گیلان برگزار می‌شود

محمودی اذعان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های شاخص و تاثیرگذار این کار گروه که برای نخستین بار در استان صورت گرفته است برگزاری یادمان خانگی شهدا بوده که در منزل یک شهید و با حضور تعداد کثیری از جوانان و دانشجویان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسات با صفا و نورانی دوستان و همرزمان شهید نیز حضور دارند، اذعان کرد: این مراسم‌ها با تلاوت قران آغاز و با هم‌خوانی سرود «کجایید ای شهیدان خدایی»، تلاوت زیارت عاشورا، بازخوانی وصیتنامه شهید، پخش تخصصی کلیپ شهید، هدیه تندیس هیئت که در آن تصویر شهید حک شده است و بخش قابل توجه ذکر خاطره پدر، مادر و همرزمان شهید ادامه می‌یابد.

این مسئول، تصریح کرد: در سال جاری یادمان شهیدان فاضل دولتی، قسمت شیرازی، سردار نادر عیسی‌پور، سید نظام نظامی، سرداران سیامک و سیروس دولتی، سردار سید جواد محمودی و شهید رامین امیری توسط هیئت محبان ولایت ماسال برگزار شده است.

انتهای پیام/84001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول