اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم با شهدا وداع کردند

خبرگزاری فارس: پس از وداع باشکوه دانشجویان قم با دو شهید گمنام، این شهدا در دانشگاه آزاد قم تشییع شدند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم با شهدا وداع کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم تشییع دو شهید گلگون کفن دفاع مقدس بعد از ظهر امروز با حضور غلامعلی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم، حجت‌الاسلام رحیمیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی قم، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا پس از تلاوت آیات کلام‌الله مجید، حجت‌الاسلام پوردات از راویان دفاع مقدس با اشاره به دلاوری‌ها و سلحشوری‌های شهیدان، اظهار کرد: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تبعیت از سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) از جان خود برای دفاع از میهن و ناموس خود گذشتند.

*فرهنگ عاشورایی نباید فراموش شود

 

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ عاشورایی را نباید فراموش کرد، تصریح کرد: عاشورا هویت شیعه است و اگر این فرهنگ از ما گرفته شود، دیگر چیزی نخواهیم بود.

این راوی دفاع مقدس با اشاره به اینکه شهدا خون خود را با خدا معامله کردند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف شهدا برای از خودگذشتگی پایداری فرهنگ مهدوی است.

پوردات با تاکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند فرهنگ ولایت را از جوانان بگیرند، تصریح کرد: دشمنان در فتنه 88 به دنبال اجرای این هدف بودند که با هوشیاری و بصیرت ملت ایران مواجه شدند.

*خط سرخ شهادت عالم را رستگار می‌کند

در ادامه این مراسم دکتر غلامعلی قاسمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با اشاره به اینکه شهیدان راه مکتب ولایت را با نثار خون خود تداوم بخشیدند، تصریح کرد: خط سرخ شهادت امام حسین(ع) راه صحیحی برای رستگاری عالم بشریت است.

 

وی با اشاره به سلحشوری و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا در عملیات آزادسازی خرمشهر از جان خود گذشتند تا وجبی از خاک میهن اسلامی را تقدیم دشمن نکنند.

در ادامه این مراسم اسلام میرزایی از ذاکران اهل‌ بیت(ع) در رثای سرور و سالار شهیدان و مظلومیت شهدای گمنام به نوحه‌سرایی پرداخت.

سپس دانشجویان دو پیکر شهید گلگون کفن دفاع مقدس را بر روی دوش خود قرار داده و تشییع کردند.

 

دانشجویان با سر دادن نوای «کجایید ای شهیدان خدایی، بلاجویان دشت کربلایی»، «یاران چه غریبانه رفتند از این خانه» و ذکر مقدس یا حسین دو شهید گمنام و یادگار دفاع مقدس را در فضایی معنوی که با عطر حسینی همراه شده بود، تشییع کردند.

این دو شهید گمنام پس از تشییع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به معراج شهدا انتقال داده شدند تا صبح فردا با حضور مردم شهیدپرور قم تشییع شوند.

انتهای پیام/78008/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول