اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک:

شهدای گمنام به حضرت زهرا (س) اقتدا کردند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک گفت: شهدای گمنام به حضرت زهرا (س) اقتدا کردند، چراکه بدون نام و نشان به خاک سپرده می‌شوند.

شهدای گمنام به حضرت زهرا (س) اقتدا کردند

رضا اسفندیاری در حاشیه مراسم تشییع یک شهید گمنام که ظهر امروز در آبیک صورت گرفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: فطرت انسان با خلوص و اخلاص رابطه بیشتری دارد تا اینکه با شهرت و مشهور بودن ارتباط داشته باشد، بنابر این شهدای گمنام به دلیل خلوص، بیشتر به دل می‌نشینند.

وی افزود: اگر بگوییم که توسل به حضرت زهرا (س) انسان را زودتر به هدف و حاجتش می‌رساند سخنی به گزاف نگفته‌ایم.

این مسئول ادامه داد: حضرت زهرا (س) مرجع شهدای گمنام هستند که بدون نام و نشان بودنشان ویژگی منحصر به فرد این شهدا محسوب می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک تصریح کرد: نص صریح قرآن کریم بر زنده بودن شهدا و روزی خوردن از سوی خدای متعال اشاره کرده است.

اسفندیاری ادامه داد: همانطور که امام حسین (ع) در روز عاشورا تمام هستی، خانواده و زندگی خود را فدای اسلام کردند، شهدا نیز به تأسی از سید الشهدا (ع) از جانشان، امیال نفسانی و زندگی خود گذشتند و همه اینها را در راه اسلام و انقلاب فدا کردند.

وی اذعان داشت: روح شهدا به قطع یقین ناظر بر اعمال، رفتار و کردار ماست بنابر این تشییع شهدای گمنام همانند یادواره شهدا در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر بسزایی دارد که خوشبختانه حضور جوانان گواه بر شناخت ایثار و شهادت و نیز شهادت طلبی است.

این مسئول بیان کرد: همانگونه که با تشییع شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس افراد زیادی روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل می‌شدند حضور جوانان نیز در این مراسم در آشنا کردن آنان با اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس ستودنی است.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک اظهار داشت: مردم با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام دفاع مقدس ثابت کردند که شهدا را فراموش نکرده‌اند و همواره یاد شهدا، ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا را به یاد دارند و حافظ انقلاب و نظام هستند.

اسفندیاری افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و تعیین جانمایی مناسب برای تدفین شهدای گمنام، در آینده با کمک مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین شهرستان آبیک جزو شهرستان‌هایی است که در اولویت قرار گرفته و قرار است پیکر سه تا چهار شهید در این شهر آرام بگیرد.

انتهای پیام/77006/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول