اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سایت جدید شرکت ملی سرب و روی ایران صورت می‌گیرد

آماده‌سازی 6 هکتار زمین برای انتقال پسماند‌ها سرب و روی

خبرگزاری فارس: مدیر مجتمع شرکت ملی سرب و روی ایران گفت: پسماندهای شرکت ملی سرب و روی ایران از شهریور سال آینده به سایت جدید منتقل می‌شود.

آماده‌سازی 6 هکتار زمین برای انتقال پسماند‌ها سرب و روی
جمشید حاجی‌خوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اجرای طرح آماده‌سازی شش هکتار زمین به منظور حمل پسماندهای شرکت ملی سرب و روی ایران اظهار داشت: اجرای این طرح 500 میلیون تومان هزینه در برداشته است.
وی با بیان اینکه احیا و دایر کردن 120 هکتار فضای سبز در شرکت ملی سرب و روی ایران از جمله اقدامات این شرکت در راستای تولید هوای پاک است، خاطر نشان کرد: بر اساس استانداردهای موجود فقط 10 درصد از فضاهای مراکز صنعتی اختصاص به فضای سبز دارد.
مدیر مجتمع شرکت ملی سرب و روی ایران با اشاره به اینکه مساحت زیر ساختار فعلی شرکت سرب و روی ملی ایران 21 هکتار است، اضافه کرد: میزان فضای سبز موجود در این شرکت 600 برابر بیشتر از استاندارد فضای سبز محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: هزینه‌های استفاده شده در فضای سبز شرکت ملی سرب و روی ایران سالانه 150 میلیون تومان برآورد شده است.
حاجی‌خوانی با بیان اینکه همه فیلترهای کارخانه‌های شرکت ملی سرب و روی ایران تعمیر، مرمت و بازسازی شده‌اند، ادامه داد: با این اقدام صورت گرفته علاوه‌ بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست از پرت مواد نیز جلوگیری شده است.
وی با اشاره به اینکه تعمیر و بازسازی فیلترهای کارخانجات سرب و روی ملی ایران راندمان خط تولید را ارتقا داده است، تصریح کرد: این طرح با اعتبار 40 میلیون تومان اجرا شده است.
مدیر مجتمع شرکت ملی سرب و روی ایران همچنین به ساماندهی محل دپوی ضایعات تولیدی کارخانه روی اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای جلوگیری از انتقال نزولات آسمانی از پیرامون دپوی ضایعات در حال اجرای کانیو صورت گرفته است تا از نشت آن به محیط جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت حوضچه‌ آب‌های سطحی مجتمع به 5 هزار میلی‌‌متر افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: این طرح با هزینه‌ای بالغ بر 30 میلیون تومان اجرا شده است.
حاجی‌خوانی با اشاره به اینکه حوضچه آب‌های سطحی به صورت ادواری لایه‌روبی می‌شود، اظهار داشت: با افزایش ظرفیت حوضچه‌ آب‌های سطحی در صورت توقف کارخانه از انتقال آب‌ها به خارج از مجتمع جلوگیری و در زمان فعالیت کارخانه به چرخه تولید انتقال داده می‌شود.
وی به دایر بودن سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب بهداشتی انسانی در شرکت ملی سرب و روی ایران خاطر نشان کرد: فاضلاب‌های انسانی زیر نظر مرکز بهداشت شهرستان زنجان و اداره کل محیط زیست استان به صورت کامل کنترل و طبق استاندارد‌های زیست محیطی تصفیه‌ می‌شود.
 مدیر مجتمع شرکت ملی سرب و روی ایران تصریح کرد: سه حلقه چاه مانیتورینگ زیر نظر اداره کل محیط زیست استان زنجان و سازمان آب در سه نقطه از مجتمع شرکت سرب و روی ملی ایران ایجاد شده است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول