اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گمرک شهرستان بیله‌سوار:

افزایش 15 درصدی ورود مسافران خارجی

خبرگزاری فارس: مدیر گمرک شهرستان مرزی بیله‌سوار گفت: در هشت ماه امسال ورودی مسافران کشور آذربایجان به خاک کشورمان 15 درصد افزایش یافته است.

افزایش 15 درصدی ورود مسافران خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد محمدی عصر امروز در جلسه هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در ارائه خدمات مطلوب به مسافران خارجی در بیله‌سوار اظهار داشت: در سال‌ جاری بیش از 550 هزار نفر مسافر از طریق گمرک بیله‌سوار وارد کشورمان شده و یا از طریق مرز زمینی از کشورمان خارج شدند.

وی تصریح کرد:‌ این ارقام در حالی منتشر می‌شود که در سال گذشته و در مدت مشابه هشت ماهه بیش از 470 هزار نفر ورودی از طریق گمرک بیله‌سوار را شاهد بودیم.

محمدی با یادآوری اینکه افزایش مسافران ورودی گمرک بیله‌سوار بیانگر این موضوع است که زمینه برای حضور بیشتر مردمان آن سوی مرزها به استان اردبیل و سایر مناطق کشور مهیا شده است، خاطر نشان کرد: ما با استقبال مناسب از میهمانان و مسافران و گردشگران سعی می‌کنیم زمینه‌ای را فراهم کنیم تا سفر آنها به صورت مستمر ادامه پیدا کرده و با یک بار حضور، در مراحل بعدی نیز با علاقه و رغبت در منطقه و استانمان حاضر شوند.

این مسئول به برگزاری حذف روادید به صورت یک‌جانبه از سوی جمهوری اسلامی ایران برای مسافران و گردشگران خارجی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه فضایی مساعد فراهم آمده است تا بتوان از میهمانان و گردشگران بسیاری میزبانی کرد.

وی در مورد مقاصد حضور گردشگران اضافه کرد: اغلب مسافران و گردشگران ورودی مقاصد خود را گردشگری، دیدن مناطق بکر و طبیعی و تاریخی استان، زیارت مشهد مقدس، قم و عتبات عالیات اعلام می کنند که البته دیدار با اقوام، درمان بیماران و تأمین مایحتاج ضروری از دیگر مقاصدی است که آنها برای حضور در کشورمان اعلام می‌کنند.

مدیر گمرک شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: در گمرک بیله‌سوار زمینه و شرایط مساعد فراهم شده است تا بتوانیم یک فرصت استثنایی در بهره‌گیری از توانمندی‌های بیشتر را فراهم آوریم.

محمدی گمرک بیله‌سوار را تنها گمرک زمینی برای تردد مسافران و گردشگران در ورود و خروج به خاک استان اردبیل اعلام کرد و گفت: آنچه که در این بین مهم و ضروری به نظر می‌رسد تلاش برای سهولت تردد و افزایش مسافرت‌ها است.

وی همچنین به تردد بیش از 50 هزار کامیون از مرز بیله‌سوار در سال‌ جاری اشاره کرد و افزود: بخشی از آنها کامیون‌های ورودی و بخشی نیز خروجی بودند که اغلب به مقاصد آذربایجان و حوزه قفقاز و کشور ترکیه بارگیری کرده بودند.

محمدی به رونق صادرات از گمرک بیله‌سوار اشاره کرد و اظهار داشت: زمینه و موقعیتی فراهم شده تا بتوان برخی ضعف‌ها و نقص‌ها را با تعامل و همدلی برطرف کرد.

رشد 35 درصدی ترانزیت خارجی از گمرکات اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل گمرکات استان اردبیل نیز در جلسه بررسی وضعیت صادرات و واردات کالاها در اردبیل تصریح کرد: در سال ‌جاری میزان ترانزیت خارجی از گمرکات این استان نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش یافته است.

علی‌اصغر عباس‌زاده با یادآوری اینکه میزان ترانزیت خارجی گمرکات این استان حدود 200 هزار تن کالا به ارزش 560 میلیون دلار می‌باشد، ‌خاطر نشان کرد: این میزان از نظر وزن نیز هشت درصد افزایش یافته است.

وی به آمار ترانزیت داخلی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در هشت ماهه رقم آن از نظر وزن 585 هزار تن و ارزش ریالی نیز بالغ بر دو میلیون دلار بوده است که یک جهش واقعی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/62006/ت/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول