اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مظاهری:

تشکیل شوراها از نقاط قوت قانون اساسی ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه اصفهان تشکیل شوراها در جمهوری اسلامی را از نقاط قوت قانون اساسی و سبب خشنودی دلسوزان و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و نیز مایه پیشرفت و آبادانی کشور دانست.

تشکیل شوراها از نقاط قوت قانون اساسی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌‌الله حسین مظاهری، در دیدار هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها و رؤسای شوراهای استان‌های سراسر کشور با مدیر حوزه علمیه اصفهان، وی با بیان اینکه قرآن کریم، شیوع و رسوخ اختلاف در جامعه اسلامی را نظیر ریزش آتش از آسمان‌ها و زمین بر سر مسلمانان می‌داند، اظهار کرد: اختلاف و چند دستگی، مورد نکوهش شدید و مذمت فراوان تعالیم دینی است.

وی افزود: منشأ اختلافات خودخواهی و خودبینی است و هر اختلافی، از خودخواهی و منیت دو طرف یا یکی از طرفین سرچشمه می‌گیرد و تا زمانی‌که اشخاص یا گروه‌ها اصرار بر به کرسی نشاندن حرف خود داشته باشند، این اوضاع بهبود نمی‌یابد.

رئیس حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: در همین وضعیت هم نباید کسی مأیوس باشد و همه به ویژه نهادهای مردمی مانند شوراها باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی ادامه داد: تشکیل نهاد شورا و بهره‌مندی از مشورت و نظر مردم و نخبگان، ریشه قرآنی و روایی دارد.

آیت‌الله مظاهری تأکید کرد: در قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع) بر اداره امور مردم به کمک شورا و مشورت، پافشاری شده و نظرخواهی و رایزنی با خبرگان و صاحب‌نظران برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بسیار مهم برشمرده شده است.

وی تصریح کرد: یکی از رموز موفقیت حکومت پیامبر اکرم(ص) حاکمیت شورا و مشورت در حکومت و نیز پرهیز عوامل و مجریان حکومت و فرماندهان نظامی از خودسری و خودبینی بود.

رئیس حوزه علمیه اصفهان تشکیل شوراها در جمهوری اسلامی را از نقاط قوت قانون اساسی و سبب خشنودی دلسوزان و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و نیز مایه پیشرفت و آبادانی کشور دانست.

وی تصریح کرد: تمامی مسئولان باید از شوراها که برخاسته از متن مردم هستند، حمایت همه‌جانبه داشته باشند و از این نهاد مردمی به عنوان یک بازوی توانمند برای اداره امور کشور بهره ببرند.

آیت الله مظاهری افزود: گاهی مشاهده می‌شود به جای حمایت و پشتیبانی از برنامه‌ها و اقدامات مطلوب شوراها، در برابر تصمیم‌های اساسی و کارساز آنان کارشکنی می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر به جای کارشکنی و ایجاد اختلاف، تأیید، اصلاح، نقد و کارگشایی دلسوزانه و خالصانه حاکم شده بود، امروز از ظرفیت بالای شوراها به گونه‌ای دیگر استفاده می‌شد و اکنون شاهد پیشرفت‌های بیشتر در شهرها و مناطق مختلف کشور بودیم.

انتهای پیام/2301/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول