اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی:

حرکت‌ نمادین دوچرخه‌سواران عکاس غرور ملی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: حرکت نمادین دوچرخه‌سواران عکاس که مسیر جاده ابریشم را در طول حدود یک سال رکاب زدند تا بتوانند پیام صلح را به کشورها برسانند غرور ملی را افزایش می‌دهد.

حرکت‌ نمادین دوچرخه‌سواران عکاس غرور ملی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد ، سید جواد رفائی در مراسم گرامیداشت بازگشت دوچرخه‌سواران عکاس که در نگارخانه اشراق حوزه هنری خراسان‌رضوی برگزار شد اظهار کرد: امید می‌رود که بتوان به نحو احسن از تجربیات این عزیزان استفاده کرد.

وی با اشاره به اهداف این هنرمندان تصریح کرد: یکی از اهداف مهم این افراد این است که تأثیر و تأثر تمدن ایرانی را در مسیر جاده ابریشم مورد بررسی و مستندسازی قرار دهند که به این هدف تا حدود زیادی نائل آمده‌اند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی ادامه داد: همچنین این افراد می‌توانند سفیری باشند که افکار و عقاید ایرانیان را اشاعه دهند و بتوانند به‌عنوان پیام‌آران صلح عمل کنند.

رفائی در ارتباط با عکس‌العمل جوامع بین‌الملل در مورد این حرکت نمادین هنرمندان مشهدی خاطر نشان کرد: تمام کشورها به اشکال مختلف از این افراد استقبال کرده و از طرف رسانه‌های آن مردم به حضور دعوت شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر توسط دوچرخه‌سواران اذعان بیان کرد: این افراد به‌جز عکس‌برداری از محیط به تصویربرداری برای مستندسازی دست زده‌اند تا بتوانند خاطرات این سفر را به‌صورت زنده ثبت کنند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی با بیان اینکه این هنرمندان یک بار دیگر نیز چنین حرکتی انجام داده‌اند اذعان کرد: این افراد یک بار دیگر مسیر مشهد تا ترکیه را رکاب زده‌اند.

رفائی با تاکید بر نمادین بودن حرکت هنرمندان اضافه کرد: در قرآن کریم بارها به سفر و دیدن سرنوشت انسان‌های مختلف توصیه شده است.

وی افزود: در دنیای امروزی که هواپیماهای فوق‌ صوتی وجود دارند رفتن به سفر با وسیله‌ای مانند دوچرخه می‌تواند بسیار پندآمیز و لذت‌بخش باشد و به جهان‌بینی انسان بسیار بیفزاید.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی اظهار کرد: علاوه بر اینها با سفر با دوچرخه می‌توان از ویژگی‌های محیط به خوبی اطلاع پیدا کرد و به‌صورت ملموس با زندگی انسان‌ها آشنا شد و همچنین فرهنگ خود را به آنان منتقل کرد.

رفائی با بیان اینکه راه ابریشم یکی از راه‌های بسیار ارزشمند و تاریخی است تاکید کرد: می‌توان در جاده ابریشم با توجه به اینکه مهم‌ترین راه تمدن دنیای کهن است تاثیرات تمدن‌های مختلف بشر و نقش ایران در آن زمان را به‌خوبی درک کرد.

وی با اشاره به نقش ایران در دنیای تمدن کهن تاکید کرد: در جاده ابریشم می‌توان به‌خوبی تاثیر حکومت ایران در زندگی بشر قدیم را درک کرد زیرا بسیاری از بناها از تمدن ایران قبل از اسلام الهام گرفته‌اند و در برخی از مناطق افراد به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی ادامه داد: در بسیاری از مناطق به ویژه در شبه قاره هند بسیاری از افراد با آداب و رسوم ایرانی زندگی می‌کنند و در کلماتشان تاثیرات زبان فارسی واضح و مشخص است.

رفائی با تاکید بر اینکه وظیفه هنرمند تنها داشتن برداشت هنری نیست تصریح کرد: هنرمند باید بتواند برداشت هنری خود را به دیگران نیز انتقال دهد تا سایر افراد نیز بتوانند از آنها استفاده کنند.

وی افزود: امید می‌رود افرادی که در حال حاضر از سفر بازگشته‌اند بتوانند با نوشتن کتاب و یا ساختن فیلم خود برداشت‌های هنری خود را به دیگران انتقال دهند.

انتهای پیام/70010/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول