اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان خواستار شد

انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر به مخاطبان

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان گفت: انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر به مخاطبان جزء وظایف دستگاه‌های فرهنگی است و باید در این مسیر تلاش کنیم.

انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر به مخاطبان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا در گردهمایی هیئت‌های مذهبی به مناسبت هماهنگی مراسمات اربعین حسینی در دشتستان اظهار داشت: گسترش فرهنگ عاشورایی در جامعه یک ضرورت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسلامی دشتستان افزود: قیام عاشورا حرکتی از روی عقلانیت و عشق و رویشی از سر بینش‌ها و آگاهی بوده و مهم‌تر آن که قیام عاشورا به فرموده حضرت امام حسین (ع)، روشی اصلاح‌طلبانه برای زدودن انحرافات و پیرایش آلودگی‌های عقیدتی و فکری در دین مبین اسلام بوده است.

وی اضافه کرد: قیام حضرت امام حسین (ع) و یارانش با هدف تشکیل حکومت نبوده و تنها به دلیل این که چهره واقعی دشمنان و غاصبان و حاکمان ظالم را به مردم بشناسانند و در این راستا، روشنگری و آگاه‌سازی مسلمانان و شیعیان از وقایع روز را داشته باشند، شهادت را بر بیعت با ظالمان ترجیح دادند.

محمودی‌نیا با اشاره به فداکاری و ولایت‌مداری حضرت عباس (ع) اظهار داشت: دست حیدرآسای عباس(ع)، شعر زیبای ایثار و راه و رسم عاشقی و شیوه جانبازی در راه ولایت را به جهانیان آموخت.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان افزود: گذشتن از جان خود و دیگری اولی و برتر از دانستن مشخصه بارز جانبازان و مردان بی‌ادعا است.

وی ادامه داد: فرهنگ شهادت و ایثار با روح مذهب تشیع عجین شده و واژه شهادت و جانبازی از اصول اسلام است.

این مسئول اضافه کرد: حضرت ابوالفضل (ع) اسوه ولایت‌پذیری و تبعیت محض از امام زمان خویش است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دشتستان بیان کرد: مکتب امام حسین (ع) نقطه تلاقی عاطفه، منطق، حماسه و هنر متعالی است و سربازان ما در میادین نبرد با زیباترین شکل آن را به معرض دید جهانیان گذاشتند.

محمودی‌نیا خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم دینی با زبان هنر به مخاطبان جزء وظایف دستگاه‌های فرهنگی است و آنها باید با پشتیبانی هنر ارزشی در مسیر تعالی انسان گام بردارند و همه باید در این مسیر تلاش کنیم.

انتهای پیام/2451/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول