اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استاندار سیستان ‌و بلوچستان صورت گرفت

دیدار با خانواده نخستین روحانی شهید کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی به همراه استاندار و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان با خانواده نخستین روحانی مستقر شهید کشور در زاهدان دیدار کردند.

دیدار با خانواده نخستین روحانی شهید کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در منزل خانواده شهید حجت‌الاسلام شیخ مهدی توکلی اظهار داشت: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند و همه باید ادامه دهنده راه آنان در راستای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران باشیم.

حاتم نارویی با بیان اینکه سربلندی ایران اسلامی در سایه خون شهدا است، افزود: خانواده‌های شهدا بزرگ‌ترین افتخار را کسب کرده و شهادت والاترین توفیقی است که نصیب شهدا شده است.

وی بیان کرد: دشمنان نظام همیشه فکر می‌کنند با کشتن جوانان و رزمندگان این مرز و بوم می‌توانند تفرقه و نفاق را در میان مردم به وجود آورند در حالی که مردم این منطقه در برابر همه توطئه دشمنان ایستادگی کرده و بدون هیچ ترس و نگرانی نقشه شوم دشمنان را خنثی کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه ما زندگی مادی و معنوی خود را مدیون شهدا و ایثارگران هستیم بنابراین رسیدگی به امور خانواده شهدا نه تنها برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است بلکه هر کسی و در هر موقعیتی امروز نسبت به این قشر عزیز وظیفه دارد.

نارویی تصریح کرد: آنچه که باعث نشاط مادی و معنوی در جامعه شده است وجود فرهنگ حسینی و اهل بیت (ع) است. انقلاب ما، نظام ما و شهدای ما متعلق به مکتب اهل بیت (ع) هستند و راه نجات بشریت نیز پیروی از سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین (ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در این بازدید گفت: علما و روحانیون شهید از 2 ویژگی برخوردارند، هم ویژگی هدایت با قلم را دارا هستند و هم از ویژگی تقدیم جان و خون در راه خدا برخوردار شدند.

حجت‌الاسلام صفر قربانپور افزود: شهید حجت‌الاسلام شیخ مهدی توکلی با وجود دوره کوتاه استقرار در افتخارآباد خاش ضمن آنکه وظیفه تبلیغی و فرهنگی خود را به‌خوبی انجام داد و در بهترین شب‌های سال، شبی که احتمال شب قدر بودن آن زیاد است به شهادت رسید.

وی بیان داشت: وی افتخار شهادت را در روستای افتخارآباد ثبت کرد و از آن پس هرگاه اسم روستای افتخارآباد برده می‌شود با افتخار شهادت شهید توکلی شناخته می‌شود.

روحانی شهید حجت‌الاسلام شیخ مهدی توکلی، نخستین شهید محراب استان سیستان و بلوچستان و روحانی مستقر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستای افتخارآباد شهرستان خاش بود.

ویژگی‌های خاص این شهید از جمله روحانی بودن و شهادت در مسجد آن هم شب قدر و شب شهادت امام علی (ع) که مصادف با یازدهم مهرماه 1386 هجری شمسی، سبب شده که این شهید از محبوبیت خاصی در میان آحاد جامعه استان ما چه شیعه و چه سنی برخوردار شود.

لذا آشنا شدن با ویژگی‌های اخلاقی و مذهبی شهید توکلی علاوه بر آ‌‌‌ن‌که باعث شناخت بیشتر نسبت به این بزرگوار خواهد شد منجر می‌شود که مردم استان ما بیش از پیش به ماهیت جنایتکارانی که مرتکب این عمل ننگین شده‌اند، پی ببرند و بدانند که وهابیت در استان ما چه گل‌های نازنینی را نشانه می‌رود و مردم استان ما را از چه مردان بزرگی بی‌نصیب می‌کند و این جنایتکاران چه آدم‌هایی هستند که چشم دیدن چنین مردمان نیکی را در استان سیستان و بلوچستان ندارند.

هر چند که این جنایتکاران نیز خود وسیله‌ای هستند برای اربابان خارجی‌شان که با هدف تفرقه در میان شیعه و سنی آنان را اجیر کرده‌اند، جواد طاهرزاده دایی و هم حجره‌ای شهید توکلی در دوران طلبگی، درباره روحیات و ویژگی‌های اخلاقی شهید گفت: شهید توکلی از همان کودکی تا شهادت دارای یک خصوصیت بارز بود آن هم خنده‌رو و شاد بودن که تا پایان عمر کوتاه اما پر برکت وی همیشه جزیی از خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار بود.

وی در خانواده‌ای پرجمعیت و با روحیات مذهبی به دنیا آمد و در دامان مادر و پدری با ایمان و خدا و حب اهل بیت (ع) پرورش پیدا کرد و بعد از اخذ گواهینامه پایان دوره راهنمایی،‌ وارد حوزه علمیه شد و در حوزه علمیه پس از پشت سر گذراندن سطح یک،‌ برای تکمیل و ادامه تحصیلات به قم هجرت کرد تا مصداق آیه قرآن و کلام خداوند و فرمایش پیامبر باشند:‌ «‌کسی که در راه خدا هجرت کند، جاهای امن فراوان و گسترده‌ای در زمین می‌یابند و هرکسی به عنوان مهاجرت به سوی خدا و پیامبر او، از خانه خود بیرون رود، سپس مرگش فرا رسد پاداش او بر خداست، و خداوند آمرزنده و مهربان است».

انتهای پیام/75002/ر/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول