اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

شهدا با ایثار و مجاهدت درس عزت و آزادی آموختند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خیرآباد با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: شهدا با ایثار و مجاهدت درس عزت و آزادی آموختند.

شهدا با ایثار و مجاهدت درس عزت و آزادی آموختند

حجت السلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران تقارن شهادت آیت‌الله محمد مفتح با روز وحدت حوزه و دانشگاه را نشان از روح مقاومت و شهادت طلبی جوانان این مرزو بوم دانست و گفت: شهدایی همچون مفتح، رجایی و باهنر با شهادت خود درس آزادگی و عزت را به مردم آموختند و مقاومت و شهادت طلبی جزیی از همان اصول و قواعدی است که فقط می‌توان در بزرگان آن را جستجو کرد.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: روز 27 آذر را به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری کردند؛ چراکه همدلی میان افرادی که در مباحث مختلف به فراگیری علوم می‌پردازند، می‌تواند منشا خیر و برکت برای یک ملت باشد.

وی در ادامه افزود: این روز که سالروز شهادت مرد زهد و تقواست، نشان دهنده آزادگی انسانی است که فقط در راه خدا جهاد می‌کند و با خون خود جوانان را به راه حق هدایت می‌کند.

امام جمعه خیرآباد عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه و دانشگاه نیز اصول رفتاری چنین بزرگانی به جوانان آموزش داده می‌شود تا با فراگیری آن به حق و عدالت نزدیک شد.

محسن زاده بیان داشت: آیت‌الله شهید مفتح نگاه ویژه‌ای به جوانان داشت و از آنها به‌عنوان یک سرمایه ملی یاد می‌کرد.

امام جمعه خیرآباد عنوان کرد: آن مرد بزرگوار اعتقاد داشت هرگاه جوان راه ترقی را طی نکرد و منحرف شد، نه تنها خودش سقوط می‌کند، بلکه ملت‌های خود را در ورطه نابودی قرار می‌دهد، بنابراین باید جوانان را دریابیم و آنان را در مقابل مشکلات بیمه کرد تا از گزند و آسیب در امان باشند.

محسن‌زاده در پایان تصریح کرد: امیدواریم با تاسی از رهنمودهای بزرگان و رهروی راه تاریخ سازان، کشوری آباد و بی‌نیاز داشته باشیم.

انتهای پیام/2462/ب/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول