اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

زمینه صادرات محصولات جنوب کرمان را فراهم می‌کنیم

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ظرفیت‌های منطقه جنوب کرمان را بازبینی می‌کنیم تا با بازاریابی، زمینه صادرات محصولات این منطقه را که خلأ بزرگ آن به شمار می‌رود، فراهم کنیم.

زمینه صادرات محصولات جنوب کرمان را فراهم می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، محسن جلال‌پور در نشست هم‌اندیشی با ائمه جمعه و فرمانداران جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: ما به منطقه جنوب کرمان بدهکار هستیم و تلاش می‌کنیم تا آن را به کمک مسئولان این منطقه جبران کنیم.

وی با اعلام اینکه به فرمانداران منطقه جنوب کرمان در راستای توسعه منطقه و برطرف‌کردن کمبودهای آن مجوز ویژه اعطا می‌شود، افزود: این نشست هم‌اندیشی هر دو ماه یکبار در یکی از شهرستان‌های منطقه برپا می‌شود تا مسائل مربوطه را پیگیری کند.

جلال‌پور با اشاره به ظرفیت‌های این اتاق تصریح کرد:‌ اتاق بازرگانی دارای 10 کمیسیون و بخش تحقیقات است که بسیار فعال و پویا هستند و تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان اینکه این فعالیت‌ها باید دوسویه باشد، ابراز داشت:‌ سال آینده هیئت رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در منطقه جنوب کرمان حضور می‌یابند تا اقدامات انجام گرفته در منطقه افزایش یابد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه منطقه جنوب کرمان به دلیل ظرفیت‌های فراوان یک کشور است نه یک استان گفت: اقتصاد مقاومتی چیزی جز همت مسئولان و مردم نیست.

جلال‌پور با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها و فضای لازم برای کسب و کار در منطقه بیان داشت: این اتاق به عنوان بخش خصوصی باید تلاش کند تا از تمام طرفیت‌های منطقه جنوب کرمان استفاده کند و تولیدات این منطقه را صادر کند.

وی اذعان داشت: باید برنامه طولانی‌مدت، جامع و دقیق برای توسعه منطقه جنوب کرمان تدوین کنیم تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را آن‌گونه که مد نظر مقام معظم رهبری است، اجرا کنیم.

جلال‌پور با تأکید بر تدوین استراتژی سند توسعه جنوب کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان کشاورزی که در این منطقه وجود دارد، بخش کشاورزی باید در اولویت کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

وی با اعلام خبر فعال‌کردن دفتر بازرگانی در منطقه جنوب کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالیت اقتصادی به کارآیی اتاق بازرگانی کمک می‌کند، تلاش می‌کنیم تا مشکلات موجود برای راه‌اندازی این دفتر را برطرف کنیم.

جلال‌پور با بیان اینکه بحث تولید در منطقه جنوب کرمان با مشکلات بسیاری مواجه است، تصریح کرد: ظرفیت‌های منطقه جنوب را بازبینی می‌کنیم تا با بازاریابی زمینه صادرات محصولات این منطقه را که خلأ بزرگ آن به شمار می‌رود، فراهم کنیم.

وی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در منطقه جنوب کرمان ابراز داشت: یکی از شهرستان‌های هفتگانه را با توجه به دسترسی به خرید محصولات و ارتباطات که توجیه اقتصادی نیز داشته باشد، به عنوان محل سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنیم.

جلال‌پور با اشاره به راه‌اندازی گمرک منطقه جنوب کرمان عنوان کرد: اگر پایانه صادراتی نیز راه‌‌اندازی شود در بحث صادرات محصولات منطقه جنوب کرمان همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه در بحث ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جازموریان باید مطالعات دقیق و گسترده‌ای انجام گیرد، گفت: همچنین با توجه به تغییر کشت در منطقه جنوب کرمان باید کشت آلوئه‌ورا جایگزین شود.

به گزارش فارس، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پایان نشست هم‌اندیشی با ائمه و فرمانداران جنوب کرمان از قلعه تاریخی شهرستان منوجان و شرکت معادن شهرستان فاریاب بازدید کرد.

انتهای پیام/2655/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول