اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

افزایش 5 برابری صادرات جاده‌ای گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از افزایش پنج برابری صادرات جاده‌ای استان در هشت ماه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 494 هزار و 797 تن کالا از بخش جاده‌ای گیلان صادر شده است.

افزایش 5 برابری صادرات جاده‌ای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن 26 آذر «روز حمل و نقل و رانندگان» در سالن اجتماعات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به اینکه 26 آذر هر سال یادآور صدور فرمان امام راحل در سال 1362 در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالای وارداتی از مبادی دریایی کشور است، اظهار کرد: ایجاد تنگناها و محدودیت‌ها در نظام ترابری کشور یکی از تبعات اقتصادی جنگ تحمیلی بود که فعالان حمل و نقل جاده‌ای کشور در آن شرایط سخت و دشوار با لبیک به فرمان تاریخی امام راحل حماسه حمل و نقل کشور را خلق کردند.

وی با بیان اینکه این حماسه سندی برای ولایت‌مداری، استکبار ستیزی و دشمن‌شناسی فعالان حمل و نقل کشور به ویژه رانندگان شد، افزود: تا سال گذشته این روز در تقویم‌ها تنها با نام روز «حمل و نقل» ثبت شده بود و از امسال با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به روز «حمل و نقل و رانندگان» در تقویم‌ها نامگذاری شده است.

این مسئول، به همکاری رانندگان دارنده کامیون‌های شخصی در سال 62 طبق فرموده امام راحل اشاره کرد و گفت: فعالان حمل و نقل عمومی جاده‌ای گیلان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، با حمل و نقل جاده‌ای حامی تولید ملی هستند و با کار و تلاش مضاعف در راستای ارتقای سرمایه ایرانی گام بر می‌دارند.

وی با دسته‌بندی خدمات و وظایف اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، برخی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده این نهاد به جامعه را برشمرد و اذعان کرد: تولید ابزار فرهنگی رادیو سفر برای نخستین بار در گیلان، چاپ و انتشار 30 هزار بروشور حقوق مسافر، تشکیل ستاد یادواره شهدای حمل و نقل و برگزاری نخستین دوره آموزشی مهمانداران از جمله خدمات ارائه شده است.

این مسئول با بیان اینکه ترویج فرهنگ خرید اینترنتی بلیت و تلاش برای رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از دیگر اهداف اداره کل حمل و نقل است، خاطرنشان کرد: 26 آذر فرصت مناسبی برای قدردانی از زحمات فعالان عرصه حمل و نقل و بیان مشکلات این بخش با توجه به ارائه خدمت 31 هزار نفر در بخش حمل و نقل به آحاد مردم در جاده‌های گیلان است.

وی به برگزاری دوره آموزشی 72 هزار و 946 نفر ساعت برای 3 هزار و 317 نفر از رانندگان فعال بخش حمل و نقل اشاره کرد و یادآور شد: این تعداد دوره آموزشی، در سه حوزه حقوق مسافر، ایمنی، نماز و احکام شرعی برگزار شده است.

علیپور از فعالیت 121 شرکت مسافری در گیلان خبر داد و اذعان کرد: در هشت ماه نخست امسال 3 میلیون و 990 هزار مسافر در استان جابه‌جا شده است.

وی، ایمن سازی 40 مدرسه حاشیه جاده‌های گیلان در سال جاری، توزیع رایگان 3 هزار و 500 کلاه ایمنی در بین موتورسواران در روستاهای استان و جذب سرمایه‌گذاری 6 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در ساخت پل عابر پیاده را از دیگر اقدام‌های اداره کل حمل و نقل عنوان کرد.

این مسئول، افزود: اکنون 160 شرکت حمل کالا در استان فعالیت می‌کنند که تاکنون 6 میلیون و 249 هزار تن بار حمل کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش پنج برابری صادرات جاده‌ای نسبت به واردات، اظهار کرد: در هشت ماه نخست امسال تعداد 98 هزار و 614 تن کالا وارد و 494 هزار و 797 تن کالا از بخش جاده‌ای گیلان صادر شده است.

علیپور افزایش اتوبوس‌های VIP به 70 دستگاه، تشکیل شش کارگروه تخصصی حمل و نقل، برگزاری مسابقه پیامکی با مشارکت 70 هزار نفر از شهروندان، برگزاری 73 هزار نفر ساعت دوره آموزشی ضمن و حین خدمت برای رانندگان را از دیگر اقدام‌های انجام شده از طرف این اداره کل نامید.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت 17 هزار و 457 راننده در بخش حمل و نقل گیلان از دیگر خدمات ارائه شده‌ای است که از این تعداد، 6 هزار و 658 راننده در حوزه کالا و 10 هزار و 772 راننده در بخش مسافر فعالیت دارند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به فعالیت رسانه‌ها در انعکاس اخبار در استان متذکر شد: مهم‌ترین خواسته ما از رسانه‌ها فرهنگ‌سازی تامین ایمنی رانندگی در جاده‌ها به ویژه در بخش ناوگان عمومی، نقد منصفانه، آگاهانه و انتقال خواسته‌های مردم به اداره کل حمل و نقل استان است.

انتهای پیام/ 84002/ش/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول